Hoppa till innehåll
Schibsted logotyp

Digital Marketing Specialist till Schibsted Marketing Services, team SBB (vikariat)

Sista ansökningsdag
22 september 2024 (15 dagar kvar)
Publiceringsdatum
06 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Schibsted Marketing Services (SMS) är Schibsteds centrala annonsverksamhet för Sverige och Norge. Digital annonsering är en viktig och prioriterad del av Schibsteds strategi, och vårt mål är att stärka vår marknadsposition. Vi representerar sajter som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni, Klart, tv.nu i Sverige och bl.a. VG och Aftenposten i Norge. Vår vision är att skapa kundnytta och kundupplevelser i världsklass.

Vi på Schibsted Marketing Services söker nu en Digital Marketing Specialist med inriktning programmatic buying till vårt Schibsted Brand Boost (SBB) säljteam. Teamet jobbar både för den norska och svenska marknaden med både externa kunder såsom Blocket, Lendo, Prisjakt samt med alla Schibsteds internbolag som Aftonbladet, VG, SvD och Podme. Eftersom rollen innebär arbeta med båda marknaderna behöver du skaffa dig kunskap om såväl den svenska som den norska produktportföljen. Du behöver dessutom ha kunskaper inom programmatiska annonsköp då arbetet med den digitala marknadsföringen främst är kopplat till den tekniken.

SBB drivs av ett säljteam och är organisatoriskt placerat under Strategi & Affärsutveckling i SMS

Om rollen

Som Digital Marketing Specialist ska man stödja bolagen där det behövs, både operativt och strategiskt. Kunskapsdelning och erfarenhetsutbyte inom marknadsföring är centralt för framgången i bolagen. Som Digital Marknadsförare kommer du att, utöver bolagen, arbeta nära funktioner inom SMS. Vidare kommer du att agera rådgivare och hantera programmatiska annonsköp i Schibsteds kanaler för både svenska och norska bolag. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Utveckling av strategier och taktik, med syftet att förbättra bolagens digitala marknadsföringsinvesteringar
  • Kontinuerlig programmatisk kampanjoptimering och uppföljning
  • Proaktiv analys för att hitta lösningar som stöttar bolagets tillväxt. 

Om dig

  • Erfarenhet från programmatisk annonsteknik och/eller media från publicist eller mediebyrå.
  • En social, driven och ansvarsfull personlighet.
  • Trivs i en miljö som präglas av högt tempo med många kontaktytor, såväl externa som interna.
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
  • Ett stort intresse för annonsteknik och att du har arbetat operativt med köp och kampanjhantering i Adservers/DSP:er,Appnexus/Xandr, Google Ads eller motsvarande.
  • En positiv och pragmatisk inställning till förändringar och utmaningar.
  • Förmågan att kunna visualisera och presentera data. 

Vi erbjuder dig

  • En dynamisk och stödjande arbetsmiljö med fokus på professionell och personlig utveckling. Mycket goda möjligheter att bygga ett brett nätverk internt i Schibsted.
  • En inspirerande arbetsplats med bra möjligheter till professionell utveckling internt genom Schibsted Learning Lab eller externt genom annan utbildning, kurser etc.
  • Förmånen att få arbeta med kompetenta och erfarna kollegor inom media. 
  • Fördelaktiga förmåner såsom friskvårdsbidrag. 
  • Hybrid arbetsplats med möjlighet att jobba hemma två dagar i veckan. 

Låter det intressant?

Tjänsten är ett vikariat på 12 månader med god chans till förlängning 

Sista ansökningsdag är den 22 september. Urvalsarbetet kommer dock att påbörjas omgående så tveka inte att visa ditt intresse redan idag. Vid frågor om rollen kontakta 

anna.walden@schibsted.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Schibsted logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
22 september 2024 (15 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra tjänster, genom marknadsplatser som Blocket, Finn och Oikotie; mediehus som Aftonbladet, Aftenposten, SvD och VG; och digitala tjänster som Lendo och Prisjakt. Vi hjälper också nya lovande företag att växa. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Vår ambition är att upprätthålla ett transparent och öppet samhälle där vi kan lita på varandra.