Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Logistik- & Servicekoordinator till Marioff

Publiceringsdatum
17 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Marioff söker dig som vill arbeta i en bred roll inom Supply Chain med både logistik- och serviceflöden samt vara en del av deras fortsatta tillväxtresa som världsledande leverantör av släcksystem med vattendimma. Har du erfarenhet av arbete i Supply Chain eller servicekoordinering och vill få möjligheten att utvecklas hos Marioff? Sök tjänsten redan idag!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Marioff.

Om företaget

Marioff är världens största leverantör av släcksystem med oöverträffad erfarenhet att leverera systemlösningar över hela världen. Marioff´s brandbekämpningssystem, HI-FOG har förmågan att på ett oöverträffat sätt släcka alternativt kontrollera en brand med högtrycksvattendimma, som använder betydligt mindre vatten än konventionella sprinklersystem och är lämplig mot de flesta typer bränder på land och till sjöss. HI-FOG systemen används idag inom en mängd olika applikationer inom t.ex. industri, sjukhus och byggnader.

Marioff´s huvudkontor och fabrik finns i Finland, dotterbolag i Frankrike, Tyskland, Italien, Spanien, Sverige och Storbritannien. De servar även kunder globalt genom deras certifierade partners.

Arbetsuppgifter

I rollen som Logistik- och Servicekoordinator arbetar du i en tjänst med två huvudområden, logistik och service. Inom området för service ansvarar du för att koordinera och planera in servicebesök hos Marioffs kunder. Du utför planering av material och ansvarar för beställningar inför servicebesök samt följer upp och dokumenterar rapporter av dessa besök samtidigt som du ständigt lämnar vidare information till Aftersales för merförsäljning. Du arbetar med ständig förbättring och optimering av servicefunktionen. Inom området för logistik ansvarar du för lagerhantering, lagerföring, inventering och lagerstatus. Du arbetar med in- och utleveranser från lagret och tillhörande hantering samt fokus på projekt- och serviceleveranser.

Du samarbetar nära logistikansvarig, projektledare och säljare samt rapporterar till Operations Manager som utgår från kontoret i Kista. På sikt finns stora möjligheter till mer ansvar för funktionen och utveckling i rollen.

* Arbete inom verksamhetens områden för service och logistik
* Koordinering, planering för servicebesök och tillhörande beställningar hos Marioffs kunder
* Uppföljning och dokumentation av service
* Hantering av lager, inventering, lagerstatus och in- och utleveranser samt tillhörande projekt- och serviceleveranser
* Interna och externa samarbeten

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Minst 3 års arbetslivserfarenhet av arbete inom logistikkedjan
* Flytande kunskaper inom svenska och engelska, i tal och skrift
* Meriterande med erfarenhet M-files, iScala och/eller ServiceMax
* Meriterande med erfarenhet och förståelse för tekniska produkter

I rollen trivs du som har förmågan att organisera och strukturera ditt arbete. Du har en hög kommunikativ förmåga och vågar utifrån din roll på företaget ta för dig internt. Samtidigt är det viktigt att du tycker om att samarbeta och är mån om att skapa ett gott arbetsklimat. Som person tar du ansvar för att självständigt driva ditt arbete framåt med kvalitet och noggrannhet. Du har förmågan att ta initiativ och tänka utanför boxen för att hitta effektiva lösningar på de problem som uppstår.

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 juni 2024 (47 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.