Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Vi söker ekonomiadministratör på deltid!

Publiceringsdatum
13 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du på jakt efter ett långsiktigt deltidsarbete som du kan kombinera med din andra huvudsakliga sysselsättning, där du kan arbeta 8-12 h i veckan? Då kan det vara precis dig vi söker för rollen som ekonomiadministratör. Vi arbeta med processen löpande då start är omgående. Välkommen in med din ansökan redan idag!



Om tjänsten

Academic work söker för kundsräkning en ekonomiadministratör för långsiktigt uppdrag på deltid. Företaget är centralt beläget i Stockholm och har sitt huvudkontor i London, utöver det finns dem även i 38 andra länder. Bolaget arbetar med att förvalta kapital för institutionella företag och privatinvesterare runt om i världen. De har samma mål och intressen som sina kunder - att skapa långsiktiga värden och avkastning för att nå uppsatta ekonomiska mål.

Du erbjuds möjligheten att få långsiktig erfarenhet i en roll som ekonomiadministratör på deltid.



Arbetsuppgifter
  • Lägga upp leverantörer i leverantörssystemet.
  • Stötta supplier onboarding teamet i Storbritannien med due diligence-processen och bistå med nödvändigt material från svenska leverantörer.
  • Hantera inkommande fakturor från leverantörer.
  • Skapa inköpsorder (purchase orders) i systemet, kontrollera, skanna, skicka med e-post til finanssystemet och tillhandahålla relevant information.
  • Sköta uppföljning av fakturor, hantera påminnelser, ha kontakt med leverantörer och stämma av att betalningar är gjorda samt ha löpande dialog med Finance i Storbritannien och Luxemburg.
  • Samla, sortera och arkivera AP-relaterat redovisningsmaterial, samt bistå vår Accountant med att samla in/arkivera annat redovisningsmaterial för revisorer och andra administrativa uppgifter.


Kvalifikationer
  • Har tidigare erfarenhet av en roll som ekonomiassistent.
  • Har en annan huvudsakligsysselsättning på minst 50%.
  • Har tidigare erfarenhet av att arbeta med onbording av leverantörer, leverantörsfakturor och inköpsorders.
  • Har flytande kunskaper i engelska då du i rollen samarbetar med dina kollegor i London.
  • Har goda kunskaper i svenska.
  • Har god systemvana och har lätt för att lära.
  • Kan arbeta två gånger från kontoret per vecka.

Det är meriterande om du har

  • Har erfarenhet av Microsoft Office, Oracle Fusion och Powerbi.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad
  • Självgående
  • Anpassningsbar
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
14 juli 2024 (54 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se