Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

IT support till globalt läkemedelsföretag

Publiceringsdatum
19 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du arbeta med 2nd line ärenden i ett mulitinationellt läkemedelsbolag? Vill du arbeta i ett bolag som gör skillnad i människors liv? Här erbjuds du möjligheten att arbeta i ett engagerat team! Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!



Om tjänsten

Vår kund är ett internationellt läkemedelsföretag med fokus på att förbättra livskvaliteten för patienter med sällsynta sjukdomar. Vill du tillsammans med dem rädda liv och växa in i ett bolag där det finns chans till utvecklingsmöjligheter är detta rätt möjlighet för dig. Som 2nd line support kommer du att spela en avgörande roll i dina kollegors vardag att fortsätta kunna nå sina mål.

Du kommer ingå i ett supportteam bestående av 6 personer som arbetar med inhouse ärenden av kollegor i Sverige och internationellt. Du och ditt team arbetar i microsoft miljö och arbetar i huvudsak med incidenter rörande mjukvara. I detta team finns möjlighet att utvecklas och lära av seniora kollegor. När du börjar din nya roll finns en tydlig inskolningsplan där du under 2-3 veckor kombinerar teori med skuggning av kollegor för att succesivt ta dig an egna arbetsuppgifter. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Du erbjuds

  • Gedigen upplärning
  • Arbeta i ett bolag som gör skillnad i människors liv
  • Arbeta i ett team med seniora kollegor
  • En långsiktig roll med en dedikerad karriärspartner på Academic Work


Arbetsuppgifter
  • Ta emot och lösa 1st och 2nd line supportärenden
  • Stötta kontor nationellt och internationellt, bla Tyskland, UK Frankrike, USA
  • Kommunicera och stötta medarbetare över telefon och mail i iT ärenden


Kvalifikationer

Har tidigare erfarenhet av att arbeta i en IT-support eller ServiceDesk och hanterat både 1st- och 2nd line ärenden. Du har tidigare arbetat med Active Directory, Sharepoint, Azure och andra Microsoft-program. Viktigast av allt är att du har god vana att ge kundservice och har ett gott bemötande mot kunder.

Det är meriterande om du har

  • Kunskap inom Intune
  • Kunskap inom Autopilot
  • Arbetat med Appleprodukter

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Samarbetsinriktad
  • Självgående
  • Kvalitetsmedveten
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
20 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se