Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Interimschef inom projektledning sökes till Älvsjö

Sista ansökningsdag
09 november 2024 (58 dagar kvar)
Publiceringsdatum
10 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du ute efter nästa steg i karriären? Vår kund söker nu efter en interimschef med tidigare projektledarerfarenhet. Låter detta som något för dig? Sök tjänsten idag då vi tillämpar löpande urval!



Om tjänsten

Vår kund är Nordens största anläggning för mässor, konferenser och event. I över 75 år har de arrangerat tusentals möten i olika kategorier som alla inspirerat, bidragit med kunskap och skapat affärer. 50-65 arrangemang genomförs årligen varav 20-25 är mässor som de arrangerar i egen regi. Mötesformerna omfattar allt från små och stora företagsmöten, publika mässor och fackmässor till galor, Tv-produktioner och stora internationella kongresser.

Vi söker nu en gruppchef för Kongresser & Guest Event som skall leda och ha personalansvar för en grupp om 11 stycken ”eventprojektledare” samt 2 stycken CAD-designer. Du kommer att rapportera till Affärsområdeschef för Kongresser och Guest Events. Avdelningen hanterar både interna och externa gästande event.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av event management och genomförande av nationella och internationella event eller liknade verksamhet, gärna med försäljningsbakgrund. Har du förståelse och kunskap om teknisk försäljning såsom produktion, AV etc så är det meriterande för denna tjänst. Uppdraget startar 1 november och förväntas pågå i minst 8 månader. Kontorstider tillämpas och arbetsplatsen ligger i Älvsjö.



Arbetsuppgifter
  • Du ska planera, leda och fördela det dagliga operativa arbetet
  • Utveckla, driva, samordna och effektivisera samt kvalitetssäkra den operativa planeringen, beställning av lokaler & tekniska tjänster och produkter för produktioner av våra egna mässor och Kongresser och Guest Event
  • Övergripande ansvara för att operativt genomföra gästande event med avslutning samt utvärdering


Kvalifikationer
  • Har minst 3-5 års erfarenhet av ledarskap
  • Har minst 3-5 års erfarenhet av arbete med genomförande av event samt arbetat med försäljning
  • Har mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska
  • Har goda kunskaper att arbeta i olika IT system och lätt att sätta sig in i nya system

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av att ha arbetat processinriktatUtbildning:
  • 3-5 års erfarenhet av resultatorienterat arbete och budgetansvar
  • Förståelse och kunskap om teknisk försäljning såsom produktion, AV etc

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten
  • Ansvarstagande
Vår rekryteringsprocess

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
09 november 2024 (58 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se