Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Projektledare med affärsområdesansvar till Field Sweden AB!

Sista ansökningsdag
26 oktober 2024 (44 dagar kvar)
Publiceringsdatum
11 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi söker en driven projektledare med passion för affärsutveckling och innovativa tekniklösningar. Läs mer nedan och ansök idag!



Om tjänsten

Vi söker för Field Sweden AB en driven och målinriktad projektledare som ska leda och utveckla deras affärsområde med fokus på flygburna och bilburna sensorer samt SaaS-lösningar. I denna nyckelroll kommer du att ansvara för att driva tillväxt och utveckling inom affärsområdet. Du kommer även att spela en central roll i deras projekt, med fokus på att säkerställa att mål uppnås, kundnöjdheten är hög och att leveranser sker inom utsatta tidsramar.

Du erbjuds

  • En spännande och utmanande roll i ett innovativt företag.
  • Möjlighet att påverka och utveckla ett affärsområde med stor tillväxtpotential.
  • En dynamisk arbetsmiljö med kompetenta kollegor och goda utvecklingsmöjligheter.

Detta är ett konsultuppdrag på heltid där ambitionen är att samarbetat blir långsiktigt där du på sikt får en anställning hos Field Sweden AB förutsatt att alla parter är nöjda.



Arbetsuppgifter

Som projektledare med affärsområdesansvar har du en nyckelroll i att driva och utveckla företaget. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter, förhandla och teckna avtal med både nya och befintliga kunder, samt säkerställa att kunderna får ut maximalt värde av deras produkter och tjänster.

Du kommer att ansvara för att upprätta och följa upp budgetar, prognoser och projekt, samt att säkerställa att affärsområdet är ekonomiskt lönsamt. En viktig del av rollen är också att ha en djup förståelse för kundernas behov och att kunna paketera och presentera lösningar på ett övertygande sätt.

Vi ser att du som söker gärna har viss erfarenhet av att arbeta med offentlig upphandling, då du kommer delta i i sådant typ av arbete för att säkerställa affärsområdets tillväxt. Vi ser även att du som söker är en driven och resultatorienterad person med starka kommunikationsförmågor. Du har ett stort intresse för affärsutveckling där du även är intresserad av teknik då det är en tekniskt driven produkt. Vidare har du en förmåga att bygga långsiktiga relationer med kunder och partners.

Konkreta arbetsuppgifter:

  • Affärsutveckling och försäljning: Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter samt utforma strategier för att öka intäkter och marknadsandelar.
  • Budgetering och ekonomisk uppföljning: Upprätta och hantera budgetar samt prognoser, säkerställa att affärsområdet är ekonomiskt lönsamt.
  • Lösningar: Identifiera kundens utmaningar, paketera och presentera hur deras produkter och tjänster kan lösa dessa.
  • Befintliga kunder: Förhandla och förnya kontrakt med befintliga kunder, identifiera möjligheter för merförsäljning och säkerställa kundnöjdhet och framgång.
  • Förhandling och avtalsskrivning: Ansvara för att förhandla och skriva avtal med nya kunder samt anpassa och uppdatera avtal för befintliga kunder.
  • Utbildning: Följa upp behov av utbildning och support till nya och befintliga kunder för att säkerställa att de får ut maximalt värde av produkterna.
  • Offentlig upphandling: Delta i och vinna offentliga upphandlingar för att säkerställa affärsområdets tillväxt.
  • Projektledning: Planera, leda och följa upp projekt för att säkerställa att mål, kundnöjdhet och deadlines uppnås.


Kvalifikationer
  • Har erfarenhet inom något av följande områden: affärsutveckling, marknadsföring, försäljning eller projektledning.
  • Dokumenterad förmåga att driva tillväxt och utveckling.
  • Goda kunskaper i att arbeta med offentliga upphandlingar.
  • God förmåga att engagera och motivera team.
  • Erfarenhet inom budgetering, ekonomisk uppföljning och avtalsförhandling.
  • Kommunicerar obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska.

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av geografiska data och GIS.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten med fokus på resultat
  • Kommunikativ och relationsbyggande
  • Stabil med god prioriteringsförmåga
  • Ansvarstagande där du är noggrann och har sinne för både helhet och detaljer
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
26 oktober 2024 (44 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se