Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Incubator Brand Manager till Solera!

Sista ansökningsdag
11 november 2024 (60 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du vara med och lansera framtidens varumärken i Sverige och skapa ett bestående intryck i dryckesindustrin? Som Brand Manager hos Solera får du chansen att driva innovativa varumärken och identifiera nya produkter som formar marknaden. Med en kombination av kreativitet, strategiskt tänkande och starkt kommersiellt fokus, kommer du att vara en nyckelspelare i att lansera internationella varumärken till Sverige, samtidigt som du utvecklar nya, spännande koncept. Om du är redo att ta ansvar, leda varumärkesutveckling och bryta ny mark - då är detta rollen för dig!



Om tjänsten

Solera, som ny medlem i Royal Unibrew Group, är dedikerad till att introducera starka, konsumentälskade varumärken från andra Royal Unibrew-marknader till Sverige samt utveckla nya varumärken. Vi söker nu en Brand Manager för att skala upp Soleras inkubatorvarumärken och identifiera nya produkter med hög potential på den svenska marknaden. Denna roll kräver kreativa förmågor, en passion för innovation och starka analytiska färdigheter för att omvandla data till insikter och ett kommersiellt tänkesätt.

Detta är en bred roll som består av två delar. Först och främst kommer du att ansvara för varumärkeshantering och kommersiell framgång för Soleras inkubatorvarumärken, vilket innebär allt från marknadsföringsplaner till prissättning, budgetering och samarbete med försäljning. Den andra delen handlar om identifiering och utveckling av nya varumärken för den svenska marknaden från Royal Unibrews omfattande portfölj.

Vad kommer du att göra?

Varumärkeshantering:

  • Du kommer att ansvara för att driva marknadsstrategier och varumärkesplaner för inkubatorvarumärken (såsom Crodo och Cult Energy).
  • Du kommer att äga och leda utvecklingen och genomförandet av varumärkesplaner i samarbete med interna intressenter och byråer.
  • Du ansvarar för varumärkenas P&L och övervakar prestanda samt utvecklar och implementerar åtgärdsplaner vid behov.
  • Samarbeta med försäljningsteamet för att expandera varumärkenas närvaro och rotation.

Varumärkesutveckling & innovation:

  • Din huvuduppgift är att undersöka och identifiera internationella varumärken som framgångsrikt kan lanseras i Sverige baserat på konsumentinsikter och företagets strategi.
  • Detta innebär att samla in relevant information och analysera marknadsdata (syndikerad data, konkurrensanalys och konsumentundersökningar) för att identifiera framväxande trender, konsumentbehov och beteenden som ger insikter till ny produktutveckling.
  • Du kommer att utveckla positionering, koncept och varumärkesidentitet för nya produkttillbud.
  • Du kommer att leda utvecklingen av den övergripande produktplanen på 1-3 år och innovationsprocessen genom att bygga en framgångsrik modell för produktutveckling i nära samarbete med andra brand managers och viktiga intressenter.

Soleras kontor ligger i centrala Stockholm, Östermalm, men erbjuder flexibla möjligheter för visst distansarbete.



Kvalifikationer

Solera uppskattar ett entreprenöriellt arbetssätt, framåtanda och mod att skapa och utveckla nya idéer! Hos Solera får du arbeta med start-up-anda, men med stöd och möjligheter från en stor koncern. Vi söker främst efter potential för framtida toppresterationer, men följande punkter säger mycket om dig:

  • Du har en relevant universitetsutbildning inom marknadsföring eller motsvarande (minst en kandidatexamen).
  • Minst 5 års erfarenhet inom varumärkesmarknadsföring.
  • Stark kompetens inom varumärkesstrategiutveckling, inklusive varumärkespositionering, varumärkesändamål och storytelling.
  • Förmåga att analysera marknadstrender och konsumentinsikter samt identifiera outnyttjade marknadsmöjligheter
  • Dokumenterad erfarenhet av att skapa framgångsrika varumärkes- och produktkoncept med stöd av starka lanseringsplaner.
  • Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Förutom att vara en stark varumärkesexpert är det avgörande att kunna kommersialisera varumärken och koncept, och tidigare erfarenhet av kommersiella roller kan vara en stor fördel i denna roll.

Du som person blir entusiastisk över ditt arbete och inspirerar andra att ansluta sig till dina idéer. Du besitter en analytisk inställning och har en god förmåga att tolka data och ta fram åtgärder som krävs. Du trivs med att arbeta både i nära samarbete men har samtidigt vana att driva ditt eget arbete framåt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
11 november 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se