Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Brand Manager - RTD till Solera!

Sista ansökningsdag
11 november 2024 (60 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du vara med och forma framtidens dryckeslandskap i Sverige? Vi söker nu en passionerad och kreativ Brand Manager som vill driva Soleras RTD-portfölj (ready-to-drink) framåt och sätta avtryck på marknaden. Detta är en unik möjlighet för dig som brinner för innovation, marknadsföring och varumärkesbyggande, och som vill spela en nyckelroll i en växande kategori. Ta steget och bli en del av Soleras dynamiska team där din kreativitet och drivkraft kan göra verklig skillnad!



Om tjänsten

Världen över märks ett ökat konsumentintresse för färdigblandade alkoholhaltiga drycker. Sverige följer denna trend, där konsumenter lockas till alternativ med låg alkoholhalt (alcohol by volume - ABV) som är rika på smak. Solera utmärker sig som en framstående aktör på RTD-marknaden i Sverige och strävar efter att utöka sin marknadsnärvaro. Vi söker en dynamisk Brand Manager för att utveckla och utöka Soleras RTD-produktportfölj i linje med kommande trender och konsumentpreferenser. Denna roll erbjuder en spännande möjlighet att forma framtidens landskap inom RTD-sektorn.

Rollen som Brand Manager är en mycket bred roll som består av olika uppgifter för att driva lönsam tillväxt. Som Brand Manager ansvarar du för att bygga, utveckla och marknadsföra Soleras RTD-portfölj i Sverige. Du kommer också att spela en avgörande roll i skapandet och planering av kategoristrategin samt långsiktiga femårsplaner.

Vad kommer du att göra?

  • I ditt arbete styr du marknadsföringsaktiviteter för utvecklingen av RTD-portföljen och ser till att den hålls uppdaterad och i linje med marknaden samt med svenska konsumenters preferenser och trender.
  • Du stöttar Soleras marknadschef i utvecklingen av kategoristrategin, inklusive femårsplaner, budgetering, prissättning, samarbete mellan försäljningskanaler och marknadsföring mot kunder.
  • Du säkerställer att varumärkesplanerna är i linje med kundmarknadsföringen och försäljning samt alla andra relevanta funktioner inom företaget för att säkra varumärkesstrategin och mål.
  • Du kommer att äga och leda utvecklingen och genomförandet av varumärkesplaner i samarbete med byråer och interna intressenter.
  • Du kommer att fungera som projektledare för nya lanseringar, inklusive designutveckling, marknadsundersökningar, go-to-market-planer samt P&L- och volymuppskattningar.
  • Du kommer att proaktivt hantera produktportföljen, inklusive prestandaanalys, skapande av affärsfall, produktutveckling, trade stories, etc.

Soleras kontor är beläget i centrala Stockholm, Östermalm, och erbjuder en flexibilitetspolicy med möjlighet till visst distansarbete.



Kvalifikationer

Solera uppskattar ett entreprenöriellt arbetssätt, framåtanda och mod att skapa och utveckla nya idéer! Hos Solera får du arbeta med start-up-anda, men med stöd och möjligheter från en stor koncern. Vi söker främst efter potential för framtida topprestationer, och följande punkter säger mycket om dig:

  • Du har en relevant universitetsutbildning inom marknadsföring eller motsvarande (minst en kandidatexamen).
  • Minst 4 års erfarenhet av marknadsföring/varumärkeshantering inom FMCG, där erfarenhet av varumärkesutveckling/portföljhantering är högt meriterande.
  • Förmåga att strategiskt och kommersiellt planera, genomföra och driva marknadsföringsplaner.
  • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Utöver att vara en skicklig varumärkesexpert är det viktigt att kunna kommersialisera varumärken och koncept. Tidigare erfarenhet från kommersiella roller kan därför vara en stor fördel i denna roll.

Som person ser vi att du är kreativ, energisk och har ett lösningsorienterat arbetssätt. Du besitter en analytisk inställning och har en god förmåga att tolka data och ta fram åtgärder som krävs. Du trivs med att arbeta både i nära samarbete men har samtidigt vana att driva ditt eget arbete framåt.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
11 november 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se