Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

First Line Support till stabilt företag i Solna

Sista ansökningsdag
08 november 2024 (57 dagar kvar)
Publiceringsdatum
09 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi söker nu dig som har erfarenhet av att jobba i en ServiceDesk och hantera 1st & 2nd line ärenden till ett riktigt stabilt företag. Vår kund ser en ljusnande framtid framför sig och rustar nu upp teamet med en till kollega. Här får du en långsiktigt tjänst i ett härligt team som verkligen har trevligt på jobbet!



Om tjänsten

I den här rollen kommer du ingå i ett team av IT-supporttekniker på ett av Sveriges största byggföretag. Företagets ServiceDesk består av sex personer som löser allt från enkla 1st line ärenden till mer avancerade 2nd och 3rd line ärenden. Du kommer vara en del av framförallt 1st line men kan även hjälpa till i 2nd line och därför ser vi att du har tidigare erfarenhet av att jobba i en ServiceDesk tidigare.

Eftersom man är verksamma inom byggbranschen så är arbetstiderna för ServiceDesken 07:00-16:00 och man arbetar från kontoret i Solna fyra dagar i veckan. I teamet är det högt i tak man man trivs bra med att arbeta tillsammans.

Du erbjuds

  • En långsiktig tjänst i ett stabilt företag där ambitionen är att du kommer bli anställd hos bolaget efter en tid som konsult
  • Ett sprillans nytt kontor med fräscha lokaler då man precis ska byta adress


Arbetsuppgifter
  • IT-support avseende: Infrastruktur, Klienter, Mobiler, Applikationer, Säkerhet, Arbetsplatser och Mötesrum/konferensrum
  • Djupare första felsökning utifrån uppsatta rutiner men även genom eget/självständigt felsökande/informationssökande
  • Identifiera arbetssätt som kan förbättras/effektiviseras och eskalera dessa till gruppchef eller Senior Supporttekniker för åtgärd
  • Administrera och utföra beställningar, avrop och behörigheter ifrån verksamheten avseende: AD/MAPP , MIM, Telefoni, Affärssystem. Datorer, Mobiltelefoner och annan utrustning


Kvalifikationer
  • Har tidigare erfarenhet av att jobba i en ServiceDesk och har god kunskap i att lösa IT ärenden i en Microsoftmiljö. Du har erfarenhet av att jobba i Office365, Acticve Directory, Microsoft Identity Manager och Intune.
  • Är bekväm med att hantera både mjuk- och hårdvarurelaterade ärenden.
  • Är flytande på svenska och engelska i skrift och tal.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Serviceinriktad
  • Samarbetsorienterad
  • Strukturerad
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
08 november 2024 (57 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se