Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Account Manager till CtrlPrint!

Publiceringsdatum
19 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en driven och resultatinriktad stjärna som brinner för att vårda och utveckla relationer med befintliga kunder? Vill du dessutom vara en del av ett företag som är dedikerat till att leverera högkvalitativa SaaS-lösningar? Då kan rollen som Account Manager till CtrlPrint vara perfekt för dig! Välkommen med din ansökan redan idag - vi tillämpar löpande urval.



Om tjänsten

CtrlPrint startade år 2001 och är nu en marknadsledande aktör inom samarbetstjänster för framställning av företagsrapporter. Företaget har sitt huvudkontor i Stockholm men har expanderat sin verksamhet till flera internationella marknader som Helsingfors, London och Sydney. Mer än 1 000 kunder anförtror dem sina mest betydelsefulla dokument varje år.

Deras plattform täcker allt från förberedelser, design, redigering, taggning, granskning och publicering av komplexa företagsrapporter. CtrlPrint har en enkel vision: att förenkla företagsrapporteringen över hela världen!

Under 2023 blev CtrlPrint tilldelade det prestigefyllda Di Gasell-priset samt att de hamnade på Breakit:s lista av framgångsrika SaaS-företag i Sverige.

Som Account Manager hos CtrlPrint kommer att fokusera på att vårda och utveckla relationerna med deras befintliga kunder. Du kommer även vara huvudansvarig för alla frågor som rör kunden och även agera som rådgivare genom att erbjuda insikter och vägledning kring hur de ska maximera värdet av CtrlPrints plattform.

I rollen kommer du lägga strategiska planer för dina kunder tillsammans med andra team, såsom Client Services och Product Development, för att förbättra hela kundupplevelsen.

Du erbjuds:

  • En trivsam och familjär arbetsplats med en öppen och lättsam stämning bland alla medarbetare
  • Arbete i ett tryggt team där alla stöttar varandra
  • Ett förmånligt friskvårdsbidrag
  • Flexibla arbetstider
  • Arbete i ett inkluderande, respektfullt och inspirerat företag där alla spelar en nyckelroll för deras framgång


Arbetsuppgifter
  • Upprätthålla och utveckla starka och långsiktiga relationer med befintliga kunder samt förstå deras affärsbehov och utmaningar
  • Säkerställa hög kundnöjdhet genom att vara lyhörd för kundens feedback, lösa eventuella problem och förbättra kundupplevelsen
  • Hantera kontraktsförfrågningar och förnyelser samt andra inkommande frågor
  • Utföra noggranna strategier och samarbeta med säljteamet för att identifiera nya affärsmöjligheter bland befintliga kunder (upsell)
  • Tillhandahålla utbildningar och vägledning till kunderna för att hjälpa dem att maximera användningen och värdet av CtrlPrints tjänst


Kvalifikationer
  • Har en relevant eftergymnasial utbildning
  • Minst två års erfarenhet av försäljning eller en liknande roll
  • Flytande i svenska, både i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska
  • Har en passion för att bygga och upprätthålla goda kundrelationer

Det är meriterande om du har

  • Arbetat eller har erfarenhet av SaaS- eller teknikbranschen
  • Har en eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller design

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Relationsskapande
  • Serviceinriktad
  • Affärsinriktad
  • Resultatinriktad
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 juni 2024 (47 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se