Hoppa till innehåll

Ekonom till växande företag i Västerort

Publiceringsdatum
25 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Har du erfarenhet av företagsekonomi, löpande ekonomiarbete samt administration och är nyfiken på HR? Vill du vara en del av ett dynamiskt team och bidra till företagets framgång? Då kan du vara den vi söker!

Om tjänsten

Vi söker nu en driven och noggrann ekonom till vår kund i Västerort. Som ekonom kommer du att ha en viktig och stöttande funktion där du jobbar med en rad olika uppgifter inom ekonomi samt administration och du ingår också iföretagets ledningsgruppp. Utöver det huvudsakliga och löpande ekonomiarbetet kommer du även till viss del att stötta upp inom HR-området, där du ansvarar för digitala HR-verktyg och stöttar cheferna i olika personalärenden.

Dina arbetsuppgifter kommer till exempel att innefatta:

  • Löpande ekonomiarbete: Hantera den dagliga bokföringen och säkerställa att alla transaktioner bokförs korrekt.
  • Kund- och leverantörsreskontra.
  • In- och utbetalningar samt vidarefaktureringar inom EU.
  • Fakturering: Skapa och skicka fakturor samt följa upp betalningar.
  • HR-uppgifter: administrera de digitala HR-system som användsoch stötta cheferna i personalrelaterade ärenden.

Rollen är stationerad i Västra Stockholm och du rapporterar direkt till landschefen. Du möts du av ett litet och sammansvetsat gäng på huvudkontoret, där ni tillsammans jobbar för att driva bolaget framåt och bidra till en god arbetsplats.

Din profil

För att trivas och matcha rollen tror vi att du har:

  • Fem års erfarenhet av löpande ekonomiarbete.
  • Utbildning inom ekonomi och det är meriterande med eftergymnasial utbildning.
  • God kunskap inom företagsekonomi.
  • Erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra samt fakturering.
  • Goda kunskaper i svenska samt engelska, både i tal och skrift.
  • Goda dator- och systemkunskaper inom MS Office och Excel, meriterande om erfarenhet av Visma, Rillion Hogia Löneller Quinyx.

Även om dina yrkesmässiga erfarenheter är viktiga för oss så sätter vi minst lika stort värde på din person. Vi söker dig som är nyfiken och villig att lära och som är självgående, strukturerad och har en god förmåga att prioritera och organisera ditt arbete Du är också flexibel samt prestigelös och passar in i en miljö där man ställer upp och hjälper varandra. Vidare är du noggrann med ett öga för detaljer och en problemlösare som trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Din positiva inställning och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt kommer attgöra dig till en värdefull tillgång.

Vi erbjuder

Hos vår kund hittar du en spännande och varierande tjänst i ett växande företag. Medarbetarnas utveckling är av högsta prioritet och du kommer att få lära dig mycket och utvecklas i din kunskap och kompetens, vilket du här får möjlighet till inom både ekonomi och HR. Här finner duockså en trivsam arbetsmiljö med engagerade och hjälpsamma kollegor.

Ansökan

Starfinder hanterar denna rekryteringoch frågor om tjänsten och processen besvaras av Frida Eriksson på 076 009 65 02 eller av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Urval kan komma att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se