Hoppa till innehåll

Konsultuppdrag: Ekonomiassistent på ingångsnivå

Sista ansökningsdag
04 september 2024 (3 dagar kvar)
Publiceringsdatum
30 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Är du i början av din karriär inom ekonomi/redovisning och söker ett spännande konsultuppdrag där du får möjlighet att utvecklas? Vi söker en noggrann och driven ekonomiassistent för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder. Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill bygga upp din erfarenhet och få en bred inblick i ekonomifunktionens dagliga arbete.

Om uppdraget

Som ekonomiassistent kommer du att spela en viktig roll i den dagliga fakturahanteringen och stötta ekonomiavdelningen med diverse administrativa uppgifter. Du att arbeta i ett team om 4 person med fokus på leverantörsreskontra. Utöver dessa kollegor har du flera andra kollegor på ekonomiavdelningen och ni alla bidrar till att säkerställa en smidig och effektiv hantering av företagets ekonomiska transaktioner. Detta konsultuppdrag är en riktigt bra instegsmöjlighet till redovisning och få lära sig leverantörsreskontra. Fakturorna som man hanterar är på svenska men både engelska och svenska förekommer i rollen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

  • Hantering av leverantörsfakturor
  • Registrering och kontering av fakturor i ekonomisystemet
  • Avstämning av konton och reskontra
  • Allmän administrativ support till ekonomiavdelningen

Detta konsultuppdrag är start omgående och löper över 6 månader med goda möjligheter till förlängning.

Vem är du?

Vi söker dig som är i början av din karriär och har ett starkt intresse för ekonomi och redovisning. Du har en vilja att lära dig "hantverket" redovisning efter det du lärt dig i skolan. Vi ser att du har en examen inom ekonomi eller liknande från universitet, YH-utbildning eller motsvarande. Du har med dig grundläggande kunskaper inom fakturahantering och bokföring. Vidare är du noggrann, strukturerad och har god förmåga att prioritera arbetsuppgifter. Det är viktigt att du trivs i en dynamisk arbetsmiljö och är en teamspelare. Tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomisystem är en fördel, men inget krav.

Vår kund, ett välkänt och snabbväxande bolag erbjuder ett spännande konsultuppdrag med möjlighet till utveckling och nya erfarenheter. Du kommer även få stöttning och vägledning från ett engagerat team. Med andra ord en perfekt första roll efter din examen - Är du redo att ta ditt första steg in i redovisningsvärlden? 

Frågor?

För frågor om uppdraget kontakta Marcus Ström på marcus.strom@peopleoffinance.se Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast, rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

People of Finance & Interim, en fortsättning på Talents of Sweden är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår nya LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter - klicka här för att följa.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord: administration, ekonomi, redovisningsassistent, ekonomiassistent, leverantörsreskontra

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se