Hoppa till innehåll
Martin & Servera Restauranghandel AB logotyp

Anbudskoordinator sökes till Martin & Servera i Stockholm

Sista ansökningsdag
22 september 2024 (23 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Var med och gör varje dag lite godare!

Är du en erfaren anbudskoordinator som vill vara med och fortsätta stärka vårt arbete inom vår försäljningsorganisation som jobbar med våra kedjekonstellationer och samtidigt utvecklar restaurangbranschen tillsammans med oss?

Vi på Martin & Servera levererar mat, dryck och tjänster till restauranger och storkök, över hela Sverige. Som marknadsledare driver vi utvecklingen och jobbar hårt för att göra varje dag lite godare. I rollen som anbudskoordinator arbetar du mycket administrativt och du är en viktig resurs för att utveckla affärerna kring sortiment och priser.

Du blir en del av vår avdelning Försäljning Kedja där vi arbetar med företagets privata kunder och kedjekonstellationer. Vi har en stark intern gemenskap där vi jobbar tillsammans, stöttar varandra och har roligt ihop.

Ett hållbarhetsarbete i framkant.

Hållbart företagande är en integrerad del i hur vi inom Martin & Servera utvecklar affärer. Vi är övertygade om att företag kan förändra samhället till det bättre. Vår hållbarhetsstrategi bygger på att maximera affärs- och samhällsnytta och samtidigt minimera negativ påverkan på människa, djur och natur. Du blir en viktig del av det arbete som vi tillsammans gör varje dag för en mer hållbar framtid.

Stabilt och långsiktigt.

Vi har en stark och långsiktig ägare i form av familjeägda Axel Johnson, vilket skapar både trygghet och stora utvecklingsmöjligheter inom koncernen.

Vi erbjuder dig.

Hos oss får du ett spännande jobb med goda förmåner som till exempel ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdande bidrag och lunchsubvention. Vi utmanar oss själva och värdesätter prestationer på samma sätt som vi värnar om en bra balans mellan jobb och privatliv. Vi arbetar på ett aktivitetsbaserat kontor i Stockholm och vi erbjuder möjlighet till distansarbete två dagar i veckan.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter.

Du kommer arbeta administrativt i nära samarbete med en till anbudskoordinator samt övriga kollegor. Du har kontakt med leverantörer och kunder. Arbetet är varierande och som anbudskoordinator har du en viktig koordinerande roll för att våra kunder ska uppleva oss som en professionell samarbetspartner. Att ge en effektiv service både till kollegor och till kunder är högt prioriterat hos oss.

Arbetet består av löpande ändringar på kunders avtal så som hanteringen av utgående artiklar samt sortimentsändringar som kommuniceras till våra kunder, där du ansvarar för att uppdatera våra prislistor, offertläggning samt att ta fram statistik. Du kommer att ta fram anbudsstödlistor till våra leverantörer. Vidare kommer du att skicka varuprover till våra kunder. Du kommer administrera information i våra system i samband med att vi får nya kunder. I din roll vill vi att du tillsammans med dina kollegor, driver och vidareutvecklar processförbättringar, då vi som företag är i ständig utveckling.

Viktigt för att jobbet ska passa dig.

Du samarbetar nära tillsammans med dina kollegor. Du tycker samtidigt om att arbeta noggrant, metodiskt och målinriktat och du är duktig på att prioritera ditt arbete. Det är därför viktigt att trivas med att arbeta tillsammans med andra och att bidra med positiv energi. Eftersom företaget befinner sig på en digitaliserad resa är det också viktigt att ha en stark framåtanda.

För att lyckas i rollen tror vi att du har:
  • Minimum ett års administrativ erfarenhet
  • Relevant utbildning, du har lägst gymnasiekompetens.
  • Erfarenhet av att yrkesmässigt arbetat i Excel är ett krav
  • För att lyckas i rollen behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
  • God IT-vana, framförallt Excel och affärssystem
  • Att du trivs med att arbeta både enskilt och i grupp
  • Stort intresse för mat och måltidsbranschen
Hur går rekryteringen till?

Vi jobbar aktivt för mångfald och ser olikheter mellan människor som en styrka. Med målet att spegla alla våra kunder och samhället vi verkar i, söker vi människor i alla åldrar och med olika bakgrunder. I våra rekryteringar använder vi oss av personlighetstest. Det är för att kunna jämföra kandidater på ett så objektivt och rättvist sätt som möjligt. Vi gör också bakgrundskontroller. Läs mer om rekryteringsprocessen på vår hemsida.

Sista ansökningsdag är 2024-09-22

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning, vi tillämpar provanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid, 100%

Adress: Lindhagensgatan 133, Stockholm

Kontakt: Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Beatrice Sjöblom, Försäljningsledare Anbud henne når du på tel. 0738405952. Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta HR-partner Clara Holmstedt på tel. 0702776214. Vi tar ej emot ansökningar via brev/mejl.

Facklig företrädare: Anna-Lena Holsteryd 08-722 26 30.

Martin & Servera är Sveriges ledande restauranggrossist och levererar dagligen drycker, färskvaror, livsmedel, utrustning, tjänster och kunskap till restauranger och storkök. Martin & Servera-gruppen består av moderbolaget Martin & Servera samt dotterbolagen Martin & Servera Restauranghandel med restaurangbutiker, Martin & Servera Logistik, Galatea och Sorundahallarna.

Tillsammans gör vi på Martin & Servera-gruppen skillnad för alla som älskar mat och dryck. Med omtanke om varandra, våra kunder och vår planet gör vi varje dag lite godare. Som medarbetare hos oss är du en viktig del av vår framgång. Här tas dina erfarenheter, idéer och kunskaper tillvara och vi växer och utvecklas tillsammans. Välkommen till oss!
Martin & Servera Restauranghandel AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
22 september 2024 (23 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren