Hoppa till innehåll

Vill du leda och göra skillnad? Bli vår nya kanslichef!

Publiceringsdatum
25 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

DHR (Delaktighet, Handlingskraft, Rörelsefrihet) är en ideell organisation som arbetar för full delaktighet och jämställdhet för personer med nedsatt rörelseförmåga. Vi är politiskt och religiöst oberoende och arbetar på alla nivåer för att förbättra levnadsvillkoren för våra medlemmar. Läs mer på www.dhr.se.

Om rollen

Som kanslichef på vårt förbundskansli i Farsta leder du personalen, ansvarar för arbetsmiljön och har det övergripande ansvaret för kansliets budget. Du arbetar nära förbundsstyrelsen och förbundssekreteraren och säkerställer att verksamheten drivs på bästa sätt och i enlighet med våra värderingar. Det är viktigt för oss att du står bakom de rättighetspolitiska frågor vi driver.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

  • Personalansvar: Leda, utveckla och stödja kansliets personal, hantera rekrytering och arbetsmiljöfrågor.
  • Ekonomiansvar: Ha det övergripande ansvaret för kansliets budgetplanering och ekonomiska uppföljning, säkerställa kostnadseffektivitet.
  • Daglig drift: Fördela arbetsuppgifter, följa upp projekt och förbättra arbetsmetoder.
  • Strategiskt arbete: Implementera och följa upp DHR strategiska mål i samarbete med förbundsstyrelsen.


Kvalifikationer:

  • Akademisk examen med inriktning mot relevant område eller annan motsvarande kompetens som arbetsgivaren anser vara likvärdig, exempelvis arbetslivserfarenhet eller påbyggnadsutbildning, som kan styrkas med intyg.
  • Erfarenhet av personal- och budgetansvar i målstyrd verksamhet inom civilsamhället.
  • God kommunikationsförmåga på svenska i tal och skrift samt goda system- och datakunskaper.


Meriterande:

  • Erfarenhet av att söka medel från fonder och stiftelser.
  • Förståelse för våra rättighetspolitiska frågor samt erfarenhet av levnadsvillkoren för personer med funktionsnedsättning.


Personliga egenskaper och färdigheter:

  • Ledarskap och beslutsfattande: Förmåga att leda, utveckla och motivera medarbetare samt fatta effektiva operativa beslut och navigera i nya situationer.
  • Problemlösning och analys: Erfarenhet av kreativ problemlösning och skicklighet i att göra analyser, tolka data och formulera rapporter som stödjer strategier och initiativ.
  • Kommunikation och relationsbyggande: Starka kommunikationsfärdigheter i både tal och skrift. Mycket god samarbetsförmåga och erfarenhet av att bygga och underhålla professionella relationer.
  • Flexibilitet: Förmåga att anpassa sig till snabbt föränderliga situationer och arbetsbelastning.


Vi erbjuder:

  • En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor.
  • Möjlighet att göra skillnad för personer med nedsatt rörelseförmåga varje dag.
  • Flexibla arbetstider och möjlighet till visst distansarbete.


Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning som omfattar heltid, med målstyrd 37,5 timmars ramarbetsvecka. Möjlighet till distansarbete finns i viss utsträckning.

Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga anställningsvillkor enligt kollektivavtal mellan Fremia och Unionen.

Tillträde flexibelt datum i mitten av september

Ansökan

Välkommen med din ansökan – personligt brev och CV – till asa.strahlemo@dhr.se senast den 4 augusti. Skriv "Kanslichef" i ämnesraden. För frågor om tjänsten, kontakta Åsa Strahlemo på asa.strahlemo@dhr.se.

Fackliga frågor kontakta DHRs Unionenklubb, unionenklubb@dhr.se

Vi ser fram emot din ansökan!


Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se