Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Projektledare / Applikationsspecialist till Symbrio

Publiceringsdatum
03 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du vara med och skapa framtidens e-handelslösning i en kundnära roll? Har du dessutom god systemkunskap och intresse för inköp- och fakturahanteringsprocessen? Då kan detta vara rollen för dig! Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta på ett framgångsrikt bolag med stark teamkänsla där din roll gör skillnad.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Symbrio.

Om företaget

Symbrio är ett IT-bolag som erbjuder produkter och tjänster i syfte att effektivisera sina kunders inköps- och fakturahanteringsprocess. All försäljning, implementering, drift och utveckling av Symbrios lösningar utförs av bolagets egen personal. De är en av Nordens ledande leverantörer av ett molnbaserat inköps- och fakturahanteringssystem som stödjer hela Source-to-Pay-processen. Systemet är väletablerat och marknadsledande inom sin nisch. I dagsläget är de 30 anställda och har kontor i centrala Stockholm. Idag ingår företaget i Lumine-gruppen som är en del av den kanadensiska Volariskoncernen.

Lumine Group (www.luminegroup.com) förvärvar, stärker och skapar tillväxt i mjukvaruföretag inom media- och kommunikationsbranschen. Lumines fokus är långsiktigt - de köper och behåller för alltid och tror på långsiktig framgång hos sina bolag. De använder best practices för att stärka sina bolag med expertkunskap. De arbetar med entreprenörsanda - de uppmuntrar kritiskt tänkande, innovation och ständigt lärande. Inom Lumine Group är de optimistiska, de blickar framåt motiveras av att se sina bolag lyckas. The future is bright.

Arbetsuppgifter

Som projektledare kommer du att leda och driva införandet av Symbrio hos deras kunder. Du kommer tillsammans med andra deltagare i projekten också ansvara för uppsättning och konfiguration av systemlösningen. Rollen är varierad och du arbetar i nära samarbete med kund och projektdeltagare under hela införandet - från planering, förankring, problemlösning till acceptanstester, utbildning och produktionssättning. I införandet ingår integrationslösningar mot kringliggande system så det är viktigt att också koordinera det arbetet.

Utöver nya kundprojekt så får de också andra uppdrag från sina kunder, det kan röra sig om förändringar i uppsättning, utbildningsinsatser etc.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
* Leda införandeprojekt, följa upp och kommunicera för att säkerställa projektets framdrift
* I workshops och analysarbete fastställa lösning som uppfyller kundens behov
* Utbilda slutanvändare i Symbrios applikation
* Bidra till att interna verktyg och dokumentation kontinuerligt utvecklas och förbättras

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Högskoleutbildning inom ekonomi, systemvetenskap/IT eller motsvarande erfarenhet
* Meriterande med erfarenenhet av projektledning, Customer Success eller som systemspecialist, gärna på ett produktbolag (ERP-system eller liknande system)
* En god systemförståelse, meriterande med kunskap om inköps- och leverantörsfakturaprocessen och dess närliggande system
* Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift, meriterande med kunskaper i finska

För att trivas i rollen ser vi att du som person har du en god analytisk förmåga och motiveras av problemlösning. Du har ett lösningsorienterat synsätt, och har enkelt att arbeta flexibelt och ställa om vid oväntade förändringar. Du organiserar och strukturerar ditt arbete väl och är drivande och målinriktad. Vidare hade du en god social och verbal förmåga och engageras av att bistå kunder i deras verksamhet. Du är en lagspelare som trivs med eget ansvar. Slutligen trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och självständigt planera och driva arbetet framåt.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse, med fördel i mitten av augusti.
Plats: Stockholm, Södermalm. Hybrid.
Lön: Enligt överenskommelse.

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
02 augusti 2024 (37 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.