Hoppa till innehåll
Adda logotyp

Är du vår nya kommunikationsstrateg?

Sista ansökningsdag
17 oktober 2024 (13 dagar kvar)
Publiceringsdatum
03 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Är du en erfaren kommunikatör som brinner för internkommunikation som bygger stolthet och skapar engagemang? Vill du arbeta på ett företag som stöttar våra kunder inom offentlig sektor så att de står bättre rustade för att leverera framtidens välfärd? Då är detta rollen för dig!

Om tjänsten
Som kommunikationsstrateg på Adda kommer du att arbeta koncernövergripande med fokus på internkommunikation. Du har ett stort eget ansvar och agerar strategiskt och operativt stöd till såväl chefer som medarbetare. Du arbetar brett i syfte att stötta en kommunikativ organisation, där du växlar mellan att vara projektledare för medarbetarevent, skapa engagerande internkommunikation och driva olika initiativ för att bygga ett starkare arbetsgivarvarumärke. Du kommer tillhöra kommunikationsteamet och rapportera till kommunikationschefen. Vi är ett team på fyra kollegor med ansvar för Addas koncerngemensamma kommunikation.

Arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis att:
  • Sätta strategi och plan för koncernens internkommunikation, samt genomföra och följa upp olika aktiviteter och uppdrag.
  • Genomföra koncerngemensam medarbetarkommunikation, inklusive proaktivt producera, uppdatera och förvalta innehåll på intranät och i sociala medier.
  • Projektleda och genomföra koncerngemensamma interna event, inklusive medarbetardagar och informationsmöten.
  • Agera stöd och bollplank till chefer och ledning i internkommunikationsfrågor, inklusive förändringskommunikation.
  • Driva initiativ för att bygga arbetsgivarvarumärke (employer branding).
  • Bidra till effektiva arbetssätt, rutiner och processer kopplade till internkommunikationsområdet.
  • Bidra till kompetensutveckling och -överföring till kollegor i övriga Adda.
Kompetens och erfarenhet
  • Högskoleexamen inom relevant område.
  • Flerårig arbetslivserfarenhet från kommunikationsyrket, med huvudfokus inom internkommunikation.
  • Kunskap och erfarenhet från användarcentrerade metoder, inklusive innehållsarbete på intranät, webb och i sociala medier.
  • Erfarenhet från flera av följande områden: digitala kommunikationsverktyg, SEO, CMS, EpiServer/Optimizely, Canva/Photoshop/Illustrator/Indesign eller liknande.
  • Erfarenhet av grafisk produktion, film och bildhantering är meriterande.
  • Erfarenhet av strategisk kommunikation i offentlig sektor är meriterande.
Förmågor och egenskaper
För att lyckas i rollen ser vi att du är initiativtagande, självgående och arbetar bra med andra. Du har god förmåga att prioritera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Du har en mycket god strategisk förmåga och kan ge bra stöd till chefer och ledning i olika internkommunikationsfrågor. Du har mycket god språklig förmåga, anpassar budskap till målgrupp, hittar lämpliga strategier och ser möjligheterna kring proaktivt internkommunikationsarbete för att bygga stolthet och skapa engagemang. Du tar ett eget ansvar i att underhålla och utveckla dina specialistkunskaper, och delar gärna med dig av dina erfarenheter och din kompetens till dina kollegor.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss. Vi behöver inte något personligt brev från dig, men vill att du tar dig tid att svara på våra urvalsfrågor. Sista ansökningsdag är 17 oktober.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Adda
Adda är ett företag inom SKR som erbjuder tjänster och produkter inom hållbar försörjning, digitalisering och kompetensutveckling. Vi är verksamma i hela landet och har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi är ett växande bolag som omfattar ungefär 160 anställda. Läs mer om vår verksamhet på vår www.adda.se
Adda logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 oktober 2024 (13 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Adda ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt en majoritet av Sveriges kommuner - som också utgör våra kunder. Vårt uppdrag är att göra största möjliga nytta för våra kunder genom att erbjuda strategiskt stöd inom inköp och HR.

Med vår verksamhet vill vi förenkla vardagen för våra kunder, frigöra resurser och bidra till en hållbar utveckling inom den offentliga verksamheten.