Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Systemadministratör till Vattenfall

Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du en avslutad gymnasieutbildning samt erfarenhet av redovisnings- och controlling-processer? Har du även mycket goda kunskaper i SAP? Behörighetsexpert till Vattenfall, Solna. Ett perfekt jobb för dig som har erfarenhet sedan tidigare och är redo för nästa utmaning! Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval!



Om tjänsten

Vattenfall söker nu en konsult för rollen som Application Expert - Authorisations i det internationella Authorization & Compliance-teamet, inom Financial Systems, inom Finance Business Support (FBS). Du kommer att vara en av ca 12 personer i teamet och rapportera till chefen för Authorization & Compliance.
Applikationsexperten för behörigheter hjälper till att uppnå målen för Authorization & Compliance-teamet och fungerar som ambassadör för Finance Systems mission och strategi.

Behörighet och Compliance arbetar för ett effektivt behörighets- och behörighetsstöd med relevanta verktyg och stödjer compliance-aktiviteter främst inom SAP ERP-området, med stöd av Vattenfalls IAM-system (identity management). Vi strävar efter en harmoniserad leverans i alla regioner och ett starkt gränsöverskridande samarbete.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Arbeta med behörighets-/myndighetsadministrativa uppgifter över regiongränserna för Vattenfall, partners och andra intressenter. Det handlar om att stödja organisationen och hantera ärenden om åtkomstförfrågningar och felsök i system som omfattas av t.ex. IAM (Vattenfalls Identity management system), SAP (ERP Classic och S4), SRM etc
  • Agera gränssnitt/SPOC mot affärsområden, IT, övriga stabsfunktioner och outsourcingleverantör och därigenom bidra till goda relationer och god service gentemot intressenter och kunder
  • Stöd med övervakning och uppföljning av revisionsresultat, risk och regelefterlevnad inom ramen för teamet och FBS.
  • Samarbeta med riskägare för att minska risken, främst i det finansiella omfånget, till exempel genom att hantera SoD-risker (Segregation of Duty) och andra kritiska åtkomster
  • Stöd vid verksamhetsförändringar, t.ex. etablering av nya företag, avveckling av företag, fusioner etc
  • Delta i utvecklingsprojekt inom FBS eller koncernövergripande/tvärvetenskapliga projekt och driva uppdrag självständigt
  • Stödja arbetet mot harmoniserade och standardiserade auktorisationskoncept och processer genom projekt och förbättringar. Ge processförbättringsidéer till processexperter/processspecialister. Sträva efter att automatisera repetitiva och lågvärdeskapande aktiviteter
  • Stöd i att definiera/beskriva krav/behov inom området behörighetshantering, felsökning och utveckling, implementering och test av ändringsbegäran
  • Stöd med framtagning av underlag för processer och verktyg för teamet, FBS och andra kunder och intressenter inom Vattenfall.
  • Utföra tjänster med hög kvalitet och punktlighet i leveransen enligt gemensamma processer, policyer och riktlinjer

Vissa resor kommer att krävas i arbetet.



Kvalifikationer
  • Har en avslutad svensk gymnasial utbildning
  • 2-4 års erfarenhet av att arbeta med SAP
  • Erfarenhet av att arbeta med behörigheter och identifiera ledningssystem
  • Erfarenhet av att arbeta med affärssystem
  • Erfarenhet eller kunskap om finansiella processer
  • Erfarenhet från processutvecklingsarbete och projektarbete
  • Flytande svenska och engelska (både muntligt och skriftligt)

Det är meriterande om du har

  • Relevant universitetsexamen (t.ex. i företagsekonomi, redovisning, controlling) eller jämförbar annan utbildning

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Förmåga att ta ägarskap och visa engagemang samt att kunna arbeta självständigt
  • Förmåga att arbeta i ett team och att arbeta proaktivt och lösningsorienterat
  • Förmåga att arbeta i stora och komplexa organisationer och att hantera interna och externa gränssnitt effektivt
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 oktober 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se