Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Project manager Supply Chain till flygbolag

Sista ansökningsdag
28 oktober 2024 (57 dagar kvar)
Publiceringsdatum
30 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi letar efter dig med minst fem års arbetslivserfarenhet av komplexa leveranskedjelösningar, som ska gin i rollen som Produktchef till vår kunds Supply Chain team. Uppdraget startar omgående, välkommen in med din ansökan!



Om tjänsten

Vi söker för kunds räkning en produktchef för Onboard Supply Chain där du ansvarar för vår kunds kundupplevelse ombord samt stödsystem för backoffice, operationskontroll, onboard supply chain och flygplansinteriör. Här får du möjligheten att arbeta med alla produkter ombord och alla tillhörande logistik och processer.

Du har en central roll i Onboard-teamet och när ett beslut har fattats om att lägga till eller ändra en produkt, har du det övergripande ansvaret för att säkra leveranskedjan till cateringstationerna. Du arbetar i en ständigt föränderlig miljö med starkt fokus på kostnadsoptimering och hållbarhet, och du är central för den operativa och kommersiella framgången för Onboard.
Du är placerad på vår kunds huvudkontor i Frösundavik, och rapporterar till chefen för Onboard Products och Operational Excellence.
Tjänsteresor förekommer!

Du erbjuds en spännande och utvecklande roll i en dynamisk branch!



Arbetsuppgifter
  • Leda och hantera 4PL- och 3PL-leverantörer
  • Kontinuerligt optimera hela Onboard-leveranskedjan tillsammans med leverantörer
  • Säkerställa korrekta prognoser och leda arbetet med leverantörer
  • Säkerställa kommunikation kring produkter och produktbeslut
  • Hålla avfallet på en minimal nivå
  • Delta i förhandlingar med leverantörer


Kvalifikationer
  • Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
  • Har en avslutad gymnasieutbildning
  • Har flera års arbetslivserfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter
  • Har mycket god system- och datavana, specifikt Excel

Det är meriterande om du har

  • En kandidatexamen eller mer, som bedöms relevant för tjänsten
  • Tidigare erfarenhet av ledarroller

Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Hjälpsam
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Socialt självsäker
  • Intellektuellt nyfiken
Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
28 oktober 2024 (57 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se