Hoppa till innehåll

Senior Inköpare till INEOS Inovyn

Publiceringsdatum
28 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

DINA HUVUDSAKLIGA ANSVARSOMRÅDEN:

Som Inköpare blir du placerad under inköpsavdelningen och medarbetare som ansvarar för Technical service & Goods. Du kommer att arbeta med offertförfrågningar, inköp, avrop, projektupphandling och leverantörsbevakning av tekniska inköp såsom reservdelar, tjänster, service, konsulter, projekt och entreprenader. Du kommer samarbeta med övriga medarbetare och rapportera till inköpschefen.

Bland dina arbetsuppgifter kan nämnas:

· Ansvar för leverantörs- och materialregister i SAP, vilket innebär att du skall avgöra om lagerkvantiteter är tillräckliga och korrekta och bedöma behov av inköp.

· Bistå inköpschefen med inköpsanalyser inom respektive inköpskategori som ska ta sikte på trender och avvikelser och bilda underlag för inköpsstrategier.

· Arbeta med upphandling av ramavtal enligt beslut från företagets ledning vilket kräver förståelse för grundläggande avtalsvillkor, relevanta lagar och regler samt god förhandlingsförmåga.

· Hantera eventuella reklamationer, garantiärende samt tvister inom ramen för gjorda köp.

· Löpande kontakt med både lokala och internationella leverantörer vilket ställer krav på goda språkkunskaper och kommunikationsförmåga.

· Du skall orientera dig om underhålls- och projektarbeten i anläggningen med syfte att förstå tekniska egenskaper för anmodade köp.

· Fokusera på leveranstillförlitlighet, kostnader, garantier, ansvar och säkerhet enligt företagets kommersiella villkor för köp av material och tjänster.

· Samarbete med ekonomiavdelning vid fakturaproblemlösning.


DIN BAKGRUND & DINA EGENSKAPER:

Dina egenskaper:

Rollen kräver integritet, noggrannhet och att du arbetar strukturerat och processmässigt. Du måste vara lyhörd, kommunikativ och kunna samverka med olika typer av aktörer. Befattningen ställer även höga krav på god organisationsförmåga och vilja att proaktivt driva förbättringsarbete inom områden där avvikelser eller förbättringspotentialer har identifierats. Du skall ha god affärsförståelse, vara säljande samt med erfarenhet och fantasi kunna lösa problem och påverka andra. Du är prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper. Du är positiv, vänlig och har inte långt till ett skratt.


Dina kvalifikationer:

· Du skall vara tekniskt intresserad och ha relevant teoretisk utbildning inom inköp.

· God praktisk erfarenhet inom liknande roller inom processindustri eller liknande branscher.

· Du kan och har arbetat med entreprenadjuridik AB04/ABK

· Du har god förhandlingsvana

· Du har vana att arbeta med inköp som kräver högt säkerhetstänk

· Du talar och skriver flytande svenska och engelska samt har goda kunskaper i Excel och gärna praktisk erfarenhet av affärssystemet SAP.

Start: omgående, ansök redan idag tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum

ANSÖKAN

Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem

Vi frågor om ansökan kontakta: stenungsund.hr@inovyn.com

Sista ansökningsdag: 25e augusti 2024

Upplysningar lämnas av: Angelica Höglund, Inköpschef, 0303-87535, Daniel Frändås Thörner, Unionen, +46 30387647.

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
25 augusti 2024 (55 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se