Hoppa till innehåll
Vardaga logotyp

Enhetschef till Ametisten i Solna

Publiceringsdatum
13 mars 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Nu söker vi på Ametisten i Solna en Enhetschef.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av ledarskap inom äldreomsorgen och meriterande är tidigare arbete inom Vardaga. Vi erbjuder ledarskapsutbildning och flera förmåner.

Inom Vardaga är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar - respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig:
  • Ledarprogram via vår egen utbildningsorganisation Lära
  • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
  • Coachande och stöttande chefer nära dig
  • Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende
  • Karriär- och utvecklingsmöjligheter
  • Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder
  • Kollektivavtal
Om rollen
I rollen som enhetschef så leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. Du leder och är driver HSL gruppen. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar och att gällande lagstiftning efterlevs.

Det är också i verksamheten som du vårdar och utvecklar relationerna med medarbetare, boende och närstående. Du rapporterar till verksamhetschef och ingår i hennes lokala ledningsgrupp.

Aktivt ledarskap
För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Du är initiativrik och lyhörd för kundens behov och känner en självklar respekt för andra människor. Det är självklart att du som enhetschef lever våra värderingar:

Respekt - Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande.
Ansvar - Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder.
Enkelhet - Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss.
Kunskap - Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.

Om Ametisten
Ametisten är ett tryggt och modernt äldreboende för personer med demens och somatisk sjukdom. Vi erbjuder en individuellt anpassad omsorg med hjärta, valfrihet och integritet. Ametisten har en aktivitetsprofil med historia, litteratur, film och teater. Vi är en entreprenadverksamhet och vår uppdragsgivare är Solna Stad.
  • Demenscertifiering: Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Silvia Hemmet.
  • Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende.
Din erfarenhet och kunskap
Vi önskar att du:
  • är coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar.
  • tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål.
  • är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder.
  • är prestigelös, självständig och samarbetsvillig
  • är affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar.
Du är legitimerad sjuksköterska och har erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord gällande ledarskap.

Alla enhetschefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation i Safedoc är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 24 04 07
En bakgrundskontroll genomförs innan anställning kan erbjudas

Har du frågor? Kontakta gärna: Verksamhetschef Roya Zand 073-377 53 30

Observera att det inte går att ansöka via E-post.
Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, vision@ambea.se

Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här.

Ansökan
Välkommen att ansöka via knappen "Skicka ansökan" nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.

Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

I den här processen genomför vi även bakgrundskontroller på slutkandidaten.

På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se
Vardaga logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
12 maj 2024 (14 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se