Hoppa till innehåll

Account Manager i Danmark!

Publiceringsdatum
08 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Säljare till ledande företag inom lösningar för ren luft och arbetsmiljö - Placerad i Danmark med start i augusti  Om QleanAir Scandinavia AB: QleanAir Scandinavia AB är en ledande leverantör av lösningar för ren luft och arbetsmiljö. Företaget har ett starkt fokus på innovation och kvalitet, och erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för att skapa hälsosamma och säkra arbetsmiljöer. QleanAir har en etablerad närvaro på marknaden och en stark kundbas, vilket ger en utmärkt plattform för fortsatt tillväxt. Om tjänsten: Adecco söker nu, för QleanAir Scandinavia AB’s räkning, en driven och engagerad säljare som ska vara stationerad i Danmark med start i augusti. Introduktionen sker i Stockholm, därefter arbetar man hemifrån den första tiden i Danmark Ansvarsområden: • Utveckla och öka försäljningen av QleanAir Scandinavia AB’s produkter och tjänster. • Öka antalet kunder och prospekts för att nå omsättningsmål samt antal enheter i avtal. • Planera och genomföra kundmöten i hela Danmark och medverka till en positiv uppfattning kring bolagets produkter och lösningar. • Självständigt ansvara för att driva hela säljprocessen från prospektering till avslut, uppföljning och kundvård. • Använda och upprätthålla kunddatabasen för prospektering och utveckling av nya kunder, befintliga kunder och försäljning. • Planera och delta i affärsdrivande aktiviteter såsom DR, telemarketing, mässor, kundevent, marknadsundersökningar. • Vara proaktiv och delaktig i QleanAir Scandinavia AB’s kontinuerliga kvalitetsutveckling genom att återkoppla förbättringsförslag och feedback från kunder och intressenter. • Följa upp och utvärdera marknadsförutsättningar och konkurrerande lösningar. Befogenheter: • Förhandla om prisrabatter enligt gällande QleanAir Scandinavia ramverk. • Uppdatera kunddatabasen. Kompetensområden: • Lägst gymnasial utbildning. • Dokumenterad kunskap i företagsekonomi. • Erfarenhet av försäljningsarbete, minst 7 år. • Erfarenhet av uppsökande försäljning B2B, minst 5 år. • Erfarenhet från industrin, produktion, tillverkning. • God teknisk förståelse. • Goda IT-kunskaper (Office-paketet samt CRM-system eller motsvarande). • Analytisk förmåga att skapa och presentera rapporter samt göra presentationer med affärsstrategisk inriktning. • Danska språkkunskaper är ett krav. • Svenska språkkunskaper är meriterande. Anställningsvillkor: Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader som sedan övergår till en tillsvidaretjänst. Ansökan: Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Välkommen med din ansökan redan idag! Skicka in ditt CV och personliga brev via Adeccos hemsida. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss på Adecco. Vi ser fram emot din ansökan! Kontaktperson: Antonia Tiritidou antonia.tiritidou@adecco.se Ansökningsperiod: fram till den 1/8 Startdatum: Augusti 2024
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
07 augusti 2024 (18 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se