Hoppa till innehåll
TORMAX Sverige AB logotyp

Redovisningsekonom till TORMAX Sollentuna

Publiceringsdatum
20 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Kontaktperson
Anki Gunners
Email
Telefon
TORMAX Sverige AB har Huvudkontor i Sollentuna och regionkontor i Malmö och Göteborg och har funnits på den svenska marknaden i mer än 60 år. Bolaget har idag knappt 40 anställda varav 20 arbetar i Sollentuna. TORMAX erbjuder marknaden ett brett sortiment av produkter för alla typer av automatiska dörrsystem såsom skjutdörrar, slagdörrar, karuselldörrar, branddörrar och hermetiska dörrar.

TORMAX är en underdivision i LANDERT Group, en oberoende familjeägd koncern som karaktäriseras av innovation, kvalitet och äkta entreprenörsanda. LANDERT Group grundades 1924 med huvudkontor i Bülach nära Zürich och har över 1000 medarbetare inom de två divisionerna TORMAX (automatiska dörrsystem) och SERVAX
(kundanpassade elmotorer)

Företaget söker nu en redovisningsekonom tillika HR admininstratör för bolaget med arbetsplast i Sollentuna. Är du redo att åka med på den förändringsresa TORMAX är inne i? I så fall, varmt välkommen med din ansökan.

Om jobbet
Som redovisningsekonom hos oss blir du företagets främsta expert inom redovisningsfrågor och kommer att arbeta nära och rapportera till bolagets ekonomichef. Fortnox är affärssystemet. I rollen kommer sköta du den dagliga ekonomin i företaget samt att göra bokslut. Det är också att sköta det administrativa kring medarbetare som börjar och slutar.

Din roll
· Upprätta månads- och årsbokslut samt årsredovisning och deklaratio
· Delaktighet i prognos- och budgetarbete
· Ansvara för betalningsflöden med tillhörande kravhantering
· Fördelning av leverantörsfakturor
· Upprätta kassaflödesanalyser
· Delaktighetför förberedelser och genomförande av revisioner
· Göra vissa analyser av verksamheten
· Hantera mailkorgen ekonomi@tormax.se och besvara samtal från kunder rörande fakturering
· Kontakt med Bolagsverket, myndigheter och vissa leverantörer bolaget köper tjänster av
· Löneförberedande arbete HR adminstration såsom dialog med lönepartner
· Medverka till on- offboarding administrativt då medarbetare börjar och slutar
· Verka för att hitta lösningar för effektivare arbete


Vem är du?
Du har eftergymnasial utbildning inom företagsekonomi och relevant erfarenhet från liknande roll. Du är kunnig inom skatt, moms och deklarationer.

· Fakturering sköts i huvudsak av regionernas personal men du behöver kunna vara rådgivande vid behov
· Erfarenhet av bokföring
· Vana av att arbeta självständigt
· Vana att jobba i IT system, i synnerhet Fortnox och Handyman (orderhanteringssystem)
· Du har ett prestigelöst och flexibelt arbetssätt

Personliga egenskaper
· Egen initiativförmåga
· Noggrannhet
· Analytiskt tänkande
· Goda språkkunskaper, både i tal och skrift företrädesvis på svenska men även på engelska

Meriterande
· Tidigare erfarenhet av och förståelse för byggbranchens värdekedja
· Tidigare erfarenhet av projektredovisning
· Tidigare erfarenhet som revisor
· Vana av att arbeta i Microsoft Office 365
· Akademisk examen

Vad erbjuder vi dig?
· Arbetet innebär frihet under ansvar
· Familjär stämning på kontoret
· Ett företag med korta beslutsvägar med stor möjlighet till påverkan
· Ett bolag med en stabil och långsiktig ägare
· Friskvårdsbidrag

Ansökan/kontakt
För mer information, kontakta HR- och ekonomichef
Anki Gunners (073-146 5335). Skicka ditt CV och ansökan till anki.gunners@tormax.se.

Vill du vara med på den resa bolaget befinner sig i är du välkommen med din ansökan.
TORMAX Sverige AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (49 dagar kvar)

Om arbetsgivaren