Hoppa till innehåll
Beijer Byggmaterial AB logotyp

Logistiksupport till Beijer Byggmaterials huvudkontor

Publiceringsdatum
17 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

I linje med vår strategi fortsätter Beijer Byggmaterial att göra långsiktiga investeringar för att ta ytterligare steg i vår expansionsresa. Ett viktigt steg i den resan är vårt nyetablerade och helt skräddarsydda centrallager som ger oss möjlighet att utveckla vårt kunderbjudande ytterligare med ett, för branschen helt unikt sortiment- och tjänsteerbjudande samtidigt som vi också kan öka vår leveranskapacitet över hela Sverige. Vi söker nu dig som är serviceminded, ansvarstagande och vill agera länken mellan våra filialer och vårt nya centrallager Missa inte chansen att bli en del av Beijer Byggmaterial och Team Beijer!

Rollen
Huvuduppdraget är att säkerställa att våra leveranser från centrallagret når fram i tid och med högsta kvalitet. I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i att upprätthålla och förbättra våra leveransprocesser, samt att vara en stödjande kontakt för våra filialer gällande alla frågor som rör leveranser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera utveckling och optimering av processer för lagerhantering och transporter från vårt centrallager, samt att hantera eventuella reklamationer som rör centrallagret. Du kommer även att arbeta nära andra funktioner inom företaget och med teamet på centrallagret för att kontinuerligt förbättra tvärfunktionella processer och säkerställa ett smidigt och effektivt arbetsflöde.

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har erfarenhet av logistik och transport, är en utmärkt kommunikatör och har en god förmåga att samarbeta med olika avdelningar. Vi värdesätter en problemlösande inställning och förmågan att snabbt anpassa sig till förändrade omständigheter.

Om du är den vi söker, skicka din ansökan redan idag och bli en del av vårt dynamiska team där ditt arbete gör en verklig skillnad.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

  • Att arbeta med kontinuerliga förbättringar inom gruppen och på tvärfunktionell nivå.
  • Att noggrant följa upp och utvärdera effektivitet, kostnader och kvalitet på centrallagret (CL).
  • Att hantera och följa upp kvalitetsavvikelser som rör CL, både från filialens sida och gentemot leverantörer.
  • Att sköta fakturering relaterad till CL, inklusive transporter och leveranser.
  • Att utveckla och förbättra processerna för lagerhantering och transportlogistik från externa lager.
  • Att säkerställa ekonomisk balans och effektiva leveranser från CL till filialer och direkt till kunder.
  • Att ansvara för korrekt lagersaldo i Beijers ERP-system jämfört med saldot hos externa CL och vidta nödvändiga justeringar. Dessa punkter är avgörande för att upprätthålla en effektiv och kostnadseffektiv logistikverksamhet, samtidigt som man uppfyller de uppsatta målen för logistiksupportens nyckeltal (KPIer).

Vem söker vi?
Vi söker dig som är van att lösa olika sorter av problem och utmaningar under din arbetsdag och trivs i en kommunikativ roll med eget ansvar och handlingstagande. Du känner dig trygg i att axla en roll med administrativ tyngd som samtidigt innebär mycket kontakt med vår verksamhet.

För att vara aktuell för denna roll ser vi att du har en bakgrund av liknande arbetsuppgifter. En merit är om du har arbetat i Trygg eller liknande affärssystem tidigare - men vi kommer lägga lika stor vikt på de personliga egenskaperna. Vi ser också att du besitter kunskap i Officepaketet samt har ett giltigt B-körkort.

Vad erbjuder vi?
Du kommer att arbeta i tätt samarbete med vårt logistikteam och kommer rapportera till vår Chef för Logistiksupport. På Beijer är vi engagerade, schysta och stolta, vilket också beskriver teamet bra. Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm Sollentuna men resor till Eskilstuna kommer vara en del av din arbetsvecka.

Sista ansökningsdatum
2024-08-01. Vi kommer att göra löpande urval under processens gång.

Har du frågor kring tjänsten eller processen?
Kontakta Emil Löfving, HRP, Beijer Byggmaterial, tfn 075 241 1019.

Beijer Byggmaterial AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 augusti 2024 (36 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Beijer Byggmaterial AB är Sveriges största helägda bygghandelskedja med 82 byggvaruhus över hela Sverige. Vi förser både byggproffs och hemmaproffs med byggmaterial, verktyg och tjänster av hög kvalitet. Beijer Byggmaterial omsätter drygt 7 miljarder SEK och har mer än 2000 anställda. Beijer Byggmaterial ingår i STARK GROUP som är Nordeuropas ledande distributör av byggmaterial med verksamhet i Danmark, Grönland, Norge, Sverige, Finland och Tyskland. STARK GROUP erbjuder ett brett utbud av tjänster till både entreprenörer och professionella hantverkare. STARK GROUP äger STARK i Danmark och Grönland, Neumann Bygg i Norge, Beijer Byggmaterial i Sverige, STARK i Finland och STARK i Tyskland.