Hoppa till innehåll

Ekonomiadministratör

Publiceringsdatum
19 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vad kul att du är intresserad av oss!
Melleruds kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats genom att värna om en god arbetsmiljö med hög delaktighet. Vår organisation bygger på öppenhet, ärlighet och integritet. För oss är trygg välfärd för alla generationer och omtanke för varandra två viktiga grundpelare.

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna, våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare verkligen kan göra skillnad med ditt engagemang.

Om verksamheten
Ekonomienheten tillhör kommunstyrelseförvaltningen och är kommunens centrala ekonomifunktion. Enheten leder kommunens ekonomistyrning, processer kring budget och uppföljning, redovisning, bokslut, finansfrågor samt upphandlingsstöd. Ekonomienheten hanterar kommunens in- och utbetalningar, leverantörs- och kundfakturor, löpande redovisning, kravverksamhet samt service och stöd till övriga förvaltningar.

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär att hantera kommunens löpande bokföring av in- och utbetalningar, göra dagliga avstämningar. Du är ansvarig för kommunens kundreskontra i vårt ekonomisystem och tar ansvar för faktureringar, påminnelser och kravhantering i samarbete med vårt inkassoföretag. I arbetsuppgifterna ingår även att dokumentera och utveckla rutiner och utbilda medarbetare inom ditt ansvarsområde.

Tjänsten innebär att ha mycket kontakt med våra kunder via telefon.

Du arbetar i nära samarbete med ansvarig för leverantörsreskontran och ni fungerar som ersättare för varandra vid behov. På ekonomienheten tar vi ett gemensamt ansvar för att arbetet fungerar så bra som möjligt och vi hjälps åt med varandras arbetsuppgifter vid behov. Det innebär att du kommer få möjlighet att utföra flera andra uppgifter inom enheten.

Kvalifikationer
Du bör ha minst gymnasieutbildning med inriktning ekonomi och/eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i redovisning och är van att jobba i excell samt kan utrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.

Eftersom tjänsten kommer att ha många kontakter är det viktigt att du är utåtriktad, positiv och har en utpräglad serviceförmåga. Noggrann, ansvarsfull och strukturerad är andra viktiga egenskaper. Du kan arbeta självständig såväl  som tillsammans med andra. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Melleruds kommun tillämpar tobaksfri arbetstid. Urval och intervjuarbete kan komma att ske löpande under ansökningsperioden och vi kan kalla till intervju innan sista ansökningsdatum. Vid behov kan provanställning komma att tillämpas. I Melleruds kommun tillämpas individuell lönesättning, ange därav löneanspråk i din ansökan.


För oss är det viktigt att ta vara på mångfalden och bemöta människor med respekt oavsett ålder, kön, religion eller etnisk bakgrund. Som arbetsgivare är vi alltid öppna för att tillvarata nya kompetenser.
Varmt välkommen med din ansökan!

 

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se