Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Supporttekniker som söker nya utmaningar

Publiceringsdatum
11 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

I denna roll som supporttekniker på IT Service Desk hanterar man IT-incidenter och serviceförfrågningar från interna användare. Användare tar kontakt via telefon eller strukturerade formulär i deras IT Service Management-verktyg. Den nuvarande omfattningen sträcker sig över support relaterat till produktion, administrativa system och PC-stöd. Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ta emot och svara på telefonsamtal
  • 1st line support - skapa och överlämna incidenter
  • En enda kontaktpunkt för användaren
  • Analysera incidenter, bestämma prioritet och eskalera till rätt mottagare
  • Verifiera lösningar från leverantörer, se till att lösningsbeskrivningar är begripliga och kommunicera lösningar till slutanvändare
  • Samordna/samarbeta med alla agenter för att säkerställa maximalt utnyttjande av arbetskraft
Du måste kunna arbeta under angivna arbetstider på kontoret de angivna dagarna.

Din profil
  • Ha rätt inställning, där att vara serviceinriktad och fokusera på användarupplevelsen är viktigt
  • Vara passionerad inom IT med erfarenhet från en servicedesk, IT-support eller annan roll inom IT
  • Du måste vara flytande på engelska och svenska, både muntligt och skriftligt
  • Vara en lagspelare
  • Tycka om att arbeta i en föränderlig miljö


Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Kontakt information
Carolina Jonsson +46 734159385 Carolina.Jonsson@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
01 augusti 2024 (47 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Letar du efter nya utmaningar? Vi söker fyra grymma supporttekniker till ett uppdrag hos vår kund i Köpenhamn. Kundens IT Service Desk är en grupp på cirka 28 personer. Gruppen är den enda kontaktpunkten för IT-incidenter, serviceförfrågningar och relaterade frågor. De stödjer interna användare i relation till administrativa och produktionssystem. Just nu står de inför en omfattande transformation som innefattar implementering av moderna verktyg och arbetssätt, med syftet att bli en mer effektiv och effektiv servicedesk. Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.