Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

First line support / Helpdesk / Servicedesk / IT-support

Publiceringsdatum
19 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vi söker dig som är i början av din karriär och vill arbeta inom IT med support i en servicedesk. Har du nyligen studerat IT på gymnasiet alternativt har ett stort IT intresse? Här får du möjlighet att utvecklas inom teknisk support på ett av landets ledande IT-företag i en roll med stora möjligheter.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Vår kund är ett stort internationellt tjänsteföretag som erbjuder helhetslösningar inom IT till både privat och offentlig sektor. Rollen och företaget erbjuder goda utvecklingsmöjligheter för dig som vill och visar intresse. Mer information ges vid eventuell intervju.

Arbetsuppgifter

I rollen som helpdeskmedarbetare ansvarar du för att ge teknisk support till företagets kunder där du många gånger är användarnas första kontakt med IT. Din främsta uppgift att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Du ges en gedigen introduktion och samarbetar nära dina kollegor.

Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
* Underhåll, felsökning och installation, främst i Windows miljö
* Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara utförs till stor del via fjärrverktyg
* Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Goda datorkunskaper och starkt intresse för IT
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* Gymnasial utbildning inom IT/Teknik (meriterande)
* Erfarenhet av teknisk support/helpdesk, kundstjänst (meriterande)

Vi söker dig som har en god känsla för service och som trivs med att vara ansiktet utåt mot kunderna. Det krävs inga särskilda kunskaper inom IT, däremot ett intresse för teknik och viljan att lära. Du har ett intresse för att lösa problem och försöker alltid hitta en smart lösning utifrån kundens behov. Vidare trivs du med en hög arbetsbelastning och har en förmåga att agera under stress.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse för tjänsten.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
18 augusti 2024 (32 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.