Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Inköpare till Svensk Cater

Sista ansökningsdag
08 november 2024 (60 dagar kvar)
Publiceringsdatum
Idag
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Vill du vara med och forma framtidens leveranskedja hos en ledande matgrossist? Har du erfarenhet inom inköp och vill ta nästa steg i din karriär? Svensk Cater söker dig som är analytisk, kommunikativ och vill vara med och påverka utformningen av rollen. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Svensk Cater AB.

Om företaget

Svensk Cater är en av Sveriges ledande grossister som riktar sig mot restaurangbranschen. Med 800 anställda och 17 lokala lager från Malmö till Luleå, har vi ett starkt lokalt engagemang och brett sortiment som möter våra kunders behov. Fokus ligger på att leverera högkvalitativa råvaror och produkter. Svensk Cater är en del av Euro Cater-koncernen, där även Dansk Cater ingår, och omsätter tillsammans 18 miljarder kronor. Svensk Cater omsätter cirka 5 miljarder.

På vårt huvudkontor i Löddeköpinge välkomnas du till en inkluderande, familjär och positiv miljö. Vi bjuder på frukost varje morgon och det är viktigt för oss att skapa en trivsam atmosfär genom gemensamma aktiviteter. Kontoret består av 30 medarbetare.

Arbetsuppgifter

Som inköpare ansvarar du för att hantera och utveckla vår leverantörskedja med fokus på hållbarhet och regelefterlevnad enligt CSRD-kraven. En central del i ditt arbete innebär arbete i Sedex där du samlar in och organiserar data om våra leverantörer. Du utför riskanalyser och riskbedömningar på leverantörerna med avseende på hållbarhet, arbetsvillkor och miljöpåverkan. Vidare deltar du i förhandlingar med leverantörer och bidrar till strategiska beslut kring nya leverantörer och produkter. Du arbetar också med att utveckla vår onboardingprocess för leverantörer och aktivt förbättra arbetssätt för insamling av leverantörsdata.

Du erbjuds en central roll i inköpsorganisationen där du har stora möjlighet att påverka rollen och arbetssätt. Här ges du möjlighet att ta ansvar för att förbättra vår leverantörskedja och säkerställa att vi uppfyller CSRD-kraven, samtidigt som du spelar en nyckelroll i vårt hållbarhetsarbete.

* Utföra riskanalyser och riskbedömningar på leverantörer
* Säkerställa att leverantörer följer våra Code of Conduct och CSRD-regelverk
* Delta i förhandlingar med leverantörer
* Driva projekt som förbättrar inköpsrutiner och skapar en mer datadriven process
* Bidra till strategiska beslut kring nya leverantörer och produkter med fokus på hållbarhet och riskhantering

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller likvärdigt
* Några års arbetslivserfarenhet från en inköpsroll där du har arbetat med leverantörsuppföljning och/eller riskanalyser
* Vana av att arbeta i projekt
* Mycket god dator- och systemvana, starkt meriterande med erfarenhet av system som Sedex, Validoo/GS1, Navision och/eller Power BI
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som skrift

För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är du en analytisk person som trivs med att arbeta i nära samarbete med andra. Du besitter förmågan att skapa goda och långsiktiga affärsrelationer och samarbeten såväl internt som med externa parter. Vi ser att du är noggrann i utförandet av dina arbetsuppgifter och trivs med att agera på eget initiativ. Vidare tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter, har förmågan att strukturera och kommer gärna med idéer och förbättringsförslag. Därtill har du en mycket god förhandlingsvana som karaktäriseras av affärsmässighet och god kommunikation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Löddeköpinge
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
08 november 2024 (60 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.