Processpecialist till försvarssektorn
Publiceringsdatum
10 april 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Arbetsuppgifter
Din profil
Vi söker dig som är en engagerad och driven individ med förmågan att ta tag i saker och få saker gjorda. För att trivas och lyckas i denna roll, bör du ha:
Vi kan erbjuda dig
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Kontakt information
Adam Ahlberg +46734159373 Adam.Ahlberg@centric.eu
Som Processpecialist kommer du att ta ägarskap över olika processer, säkerställa att de är korrekt dokumenterade och kontinuerligt arbeta för att förbättra dem. Du kommer också att vara ansvarig för att utbilda kollegor i processerna och operativt följa upp att de efterlevs. Exempel på ansvarsområden:
- Utveckling och förbättring av processer/procedurer
- Skapande av utbildningsmaterial och genomförande av utbildningar
- Uppföljning av procedurefterlevnad
- Skapande av rapporter/dashboards och leveransuppföljning
- Ärendeanalyser, trendidentifiering och eskaleringar
- Hantering av Major Incident Management
Din profil
Vi söker dig som är en engagerad och driven individ med förmågan att ta tag i saker och få saker gjorda. För att trivas och lyckas i denna roll, bör du ha:
- Erfarenhet och kunskap inom IT Service Management processer (t.ex. incident-, problem- och changehantering)
- En bred förståelse för IT
- Stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt
- Förmåga att koordinera och driva arbete framåt
- Ett förbättringsinriktat arbetssätt
- Förmåga att tala och skriva obehindrat på svenska och engelska
- God förmåga att arbeta såväl i team som självständigt
- Erfarenhet av att arbeta med ITSM-verktyg såsom ServiceNow
- Erfarenhet av agilt arbetsätt
- Erfarenhet av teamledning
- Certifierad inom ITIL v4
Vi kan erbjuda dig
Vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans. Mer om oss Centric är ett IT-företag med 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Kontakt information
Adam Ahlberg +46734159373 Adam.Ahlberg@centric.eu