Local Buyer till Husqvarna Group
Har du ett erfarenhet av att arbeta med inköp och ett intresse för att arbeta kommunikativt med breda kontaktytor? Då kanske detta är din nästa roll!
Om tjänsten
Välkommen in till en avdelning på Husqvarna som ansvarar för att säkerställa kvalitet, leverans, kostnadseffektivitet och hållbarhet i leveransen inom divisionen. Som operativ inköpare kommer du tillhöra Regional Categories Europe. Här ansvarar ni för att anskaffa direkt material som används i Husqvarnas produkter med en regional uppsättning leverantörer. Teamets uppgift är att säkerställa att det största värdet tillförs organisationens interna kunder och därmed positivt påverka det totala affärsresultatet. Ditt primära ansvar kommer vara att säkra inköpsresultat i flödet av produktförbättringsaktiviteter och att stödja kategorichefer på olika sätt för att förbättra kommersiella resultat.
Arbetsuppgifter
- Vara ansvarig för den dagliga affären med leverantörer och interna intressenter inom ditt kategoriteam
- Bygga och upprätthålla relationer med interna kunder och andra funktioner för att säkerställa ständiga förbättringar
- Stödja kategorichefer i strategiimplementeringar, benchmarks, företagsöverlåtelser och andra projekt
- Ansvara för inköpsdelen av produktunderhåll och löpande förändringar
Kvalifikationer
- Har en för rollen lämplig eftergymnaisal utbildning samt erfarenhet av att arbeta med externa leverantörer
- Har kunskap i Microsoft-program, framför allt Excel
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, då det kommer krävas i det dagliga arbetet
Det är meriterande om du har
- viss teknisk erfarenhet av mekanik eller mekatroniska komponenter
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Social
- Respektfull
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.