Hoppa till innehåll
Experis logotyp

Onsite Manager | Göteborg | Experis

Publiceringsdatum
08 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Är du en problemlösare som gillar att coacha och guida andra? Som Onsite Manager hos oss på Experis får du möjlighet att växa, utvecklas och utmanas - tillsammans med ditt team.

Arbetsbeskrivning

Motiveras du av att inspirera och lyfta andra? Är du en teknik-guru utan dess like som drivs av att stötta andra med din tekniska kompetens? Som Onsite Manager hos oss på Experis öppnas dörren till en miljö där utveckling är i fokus och där du samtidigt får möjlighet att driva arbetet framåt genom att stötta upp i teamets och kundens tekniska utmaningar. I din arbetsvardag kommer du att ansvara för ditt servicedeskteam och säkerställa en högkvalitativ supportupplevelse. För att effektivt lösa dessa utmaningar kommer du att arbeta både strategiskt och operativt, vilket ger dig möjligheten att utveckla både dig själv och ditt team.

Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:

* Utbildning och kompetenshöjning:
- Ge kontinuerlig feedback för att säkerställa hög kvalitet i servicen och leveransen.
- Planera för utbildning och kompetenshöjningsinsatser.

* "Best Practice" föredöme:
- Sprid och säkerställ att bästa praxis implementeras och följs.
- Delta aktivt i att främja och upprätthålla standarder för tjänstekvaliteten.

* Tekniskt stöd för servicedesken:
- Fungera som tekniskt stöd för gruppen.
- Besvara tekniska frågor och bidra med din kunskap i komplexa ärenden.

* Identifiering av trender och förbättringsåtgärder:
- Identifiera trender och analysera samt föreslå förbättringsåtgärder för att optimera effektiviteten.

* Agilt Förbättringsarbete:
- Driv agilt förbättringsarbete tillsammans med gruppen.
- Identifiera och genomför gemensamma förbättringsåtgärder för att ständigt förbättra servicenivån.

* Projektdeltagande:
- Delta aktivt i servicedeskrelaterade projekt vid behov.
- Samverka med andra teammedlemmar för att säkerställa framgångsrik projektgenomförande.

Vem är du?

Vi tror att du intresserar dig för mänskliga relationer och trivs i att jobba och lyckas tillsammans med andra - du är en lagspelare och vill skapa resultat genom andra. Du drivs av tillväxt och ser coachning som ditt verktyg - du önskar utveckla såväl dig själv som ditt team. Vi tror att du är flexibel och gillar att växeldra mellan olika arbetsuppgifter och prioriteringar - du gillar att ha många bollar i luften och se resultat.

Vi tänker oss gärna att du har:

Minst 3 års ledarerfarenhet
Erfarenhet inom IT och digitalisering
Erfarenhet inom ITIL-miljöer
Kunskap inom LEAN filosofin
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Om Experis

Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.

Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.

Gör Din Ansökan Redan Idag

Låter detta intressant? Sök jobbet redan idag, urval sker löpande! Vi tar inte emot ansökningar via mail, men om du har frågor är du välkommen att kontakta Ellen Egnell på mailadress ellen.egnell@se.experis.com eller Dara Tysani på mailadress dara.tysani@se.experis.com.

Experis logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
07 juni 2024 (8 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Experis är ett av Sveriges största konsultbolag inom IT. Via oss får du tillgång till spännande uppdrag hos några av Sveriges mest populära företag, organisationer och myndigheter. Vi erbjuder en trygg anställning, kompetensutveckling, karriärrådgivning - och många trevliga konsultkollegor. Varmt välkommen!