Hoppa till innehåll
Alligo AB logotyp

Distriktssäljare Göteborg

Publiceringsdatum
24 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Har du erfarenhet av försäljning B2B, är driven, teamorienterad och hämtar energi av att lösa kundens problem? Vill du arbeta för ett större nordiskt bolag i tillväxt? Delar du vår tro på att engagemang, kompetens och samarbete är grundstommen för framgång? Då kan det var precis dig som vi letar efter, som tillsammans med oss vill utveckla affären inom den växande Alligo koncernen!

Ditt anställningserbjudande
Du blir en viktig nyckelperson i Swedols fortsatta tillväxtstrategi. Som medarbetare hos oss får du arbeta i en miljö som präglas av utveckling, snabba beslutsvägar och arbetsglädje. Utöver att vi erbjuder dig ett arbete med stor självständighet, erbjuder vi dig också tjänstebil, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Vi arbetar också kontinuerligt med kompetensutveckling på individnivå.

Om avdelningen
Här arbetar du inom ett tilldelat distrikt tillsammans med övriga säljare, innesäljare samt butiker. Distriktet är ett av flera i en av våra 8 regioner och du kommer rapportera till regionchef eller säljchef. I regionen hålls gemensamma regions- eller distriktsmöten månadsvis för att planera verksamheten samt skapa en god sammanhållning och erfarenhetsutbyte. Det är genom samspel mellan de olika avdelningarna som vi skapar den bästa kundupplevelsen.

Om tjänsten
I rollen som Distriktssäljare Göteborg kommer du att ansvara för egen kundportfölj. Du kommer att ha stort fokus på proaktiv bearbetning genom hög närvaro hos kunden. Utöver detta samverkar du med övriga säljare, innesäljare & butiker för att säkerställa ett framgångsrikt distrikt inom respektive konceptvarumärke. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
  • Säljplanering för nya och befintliga kunder samt upprätta och dokumentera mål och handlingsplan per kund i din portfölj
  • Aktiv kundbearbetning av både kunder i egen kundportfölj och distriktets övriga kunder
  • Hantera reklamationer enligt gällande riktlinjer
  • Offerera, förhandla och teckna avtal
  • Stödja kunden vid införande/utveckling av sortiment genom information och kompetensöverföring
Om dig
Alligos värdegrund vilar tungt på tre nyckelord – Engagemang, Kompetens och Samarbete. Dessa värdeord är styrande i våra beslut, vår kommunikation och våra dagliga handlingar, både internt och i mötet med kund. Viktiga ord som vi vill skall lysa igenom hos alla våra medarbetare.

För att vi skall trivas ihop ser vi att du är en person som är självgående, uthållig och har ett strukturerat arbetssätt och ett stort affärsfokus. Du är förtroendeingivande och bra på att skapa långsiktiga relationer både med kunder och internt.

Utöver din personliga profil behöver du följande:
  • Lägst gymnasial utbildning
  • Tidigare erfarenhet och bakgrund inom försäljning B2B, gärna med ansvar för egen säljbudget och eget kundansvar
  • Goda kunskaper inom Microsoft Office
  • God svenska i tal och skrift
  • B-körkort
Om du har läst någon form av sälj- eller marknadsutbildning samt om du har tidigare erfarenhet från branschen så ses detta som meriterande.

Om din Ansökan:
Vänta inte med din ansökan, med personligt brev och CV då urval och intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Regional Säljchef Michael Lion på michael.lion@swedol.se

Sista ansökningsdag: 240730

Start: Hösten 2024

Omfattning: Heltid

Vi tillämpar 6 månaders provanställning


Alligo tror på mervärdet av mångfald och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

About the company
https://career.alligo.com/
Alligo AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
30 juli 2024 (12 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

https://career.alligo.com/