Order- och administrationskoordinator till gamingbolag
Publiceringsdatum
30 april 2024
Antal tjänster
1
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Om tjänsten:
Nu söker vi en order- och administrationskoordinator till vår kund som är en ledande tillverkare inom datorrelaterad hårdvara. Bolaget tillverkar och designar bland annat chassin, kylning och nätaggregat. Du kommer att tillhöra ett team på 4 personer som fyller en nyckelfunktion i kommunikationen mellan övriga avdelningar för att säkerställa att varje order levereras i tid. Du trivs i en internationell miljö och kommer att samarbeta nära ett internationellt logistikteam. Har du kunskap om export och tull så är det extra meriterande.
Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande:
Om anställningen:
Detta är ett vikariat som sträcker sig fram till augusti 2025. Du blir anställd hos OIO på ett konsultuppdrag med eventuell möjlighet till förlängning hos kund.
Övrig information:
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Nu söker vi en order- och administrationskoordinator till vår kund som är en ledande tillverkare inom datorrelaterad hårdvara. Bolaget tillverkar och designar bland annat chassin, kylning och nätaggregat. Du kommer att tillhöra ett team på 4 personer som fyller en nyckelfunktion i kommunikationen mellan övriga avdelningar för att säkerställa att varje order levereras i tid. Du trivs i en internationell miljö och kommer att samarbeta nära ett internationellt logistikteam. Har du kunskap om export och tull så är det extra meriterande.
Sammanfattningsvis innebär ditt ansvar följande:
- Administrera inkommande order
- Leveransuppföljning av gjorda kundorder
- Dagliga kontaktytor med övriga avdelningar som sälj, lager, logistik och inköp
- Efterföljande fakturering
- Genomföra dagliga lagerkontroller
- Har tidigare erfarenhet inom administration/kundtjänst
- Har förståelse för logistik- och lagerprocess samt Incoterms
- Tidigare jobbat i Business Central 365 eller liknande system
- Vana i Microsoft Excel och Officepaketet
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift
Om anställningen:
Detta är ett vikariat som sträcker sig fram till augusti 2025. Du blir anställd hos OIO på ett konsultuppdrag med eventuell möjlighet till förlängning hos kund.
Övrig information:
- Omfattning: Heltid, kontorstider
- Start: Mitten Maj eller enligt överenskommelse
- Placering: Göteborg, Högsbo
- Kontaktperson: Caroline Finlöf - caroline.finlof@oio.se
- Lön: Fast månadslön
Om OIO:
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.