Hoppa till innehåll

Inköpare

Publiceringsdatum
08 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

SweMaint AB, med huvudkontor i Göteborg, omsätter drygt 450 Mkr, har ca 260 anställda i 10 verkstäder vid de stora järnvägsknutpunkterna i Sverige. Med dessa verkstäder samt 30 mobila servicefordon och lagerhållning av färdiga utbyteshjul på 30 olika platser i landet, erbjuder SweMaint snabb och effektiv hjälp med hjulbyten, reparationer och övrig service.

Företaget var fram till 2007 i svenska statens ägo och har sitt ursprung i Statens Järnvägar(SJ). Sedan 2007 har företaget samma privata ägare som Kockums Industrier.

Inköpsarbetet

Till vårt huvudförråd i Göteborg söker vi nu en inköpare. Rollen innebär bland annat;

. Operativt inköp av lagerartiklar till vårt huvudförråd

. Administrativt arbete i vårt affärssystem

. Ha aktiv leverantörskontrakt inklusive uppföljning

. Reklamationshantering av lagerartiklar

Kvalifikationer/ önskemål

. Erfarenhet och / eller utbildning inom inköpsarbete

. Verkstadsteknisk kunskap

. Flytande svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande

. Kunskap i tyska

. Kunskap om lagerstyrning

. Godsvagnskännedom

. Erfarenhet av service/ underhåll


Då vi är en liten grupp som arbetar tätt ihop dagligen så läggs stor vikt vid personliga egenskaper. Vi behöver en flexibel och kommunikativ lagspelare som har lätt för att samarbeta.

Urval och intervju sker löpande så tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi tillämpar provanställning med intentionen att det ska bli en tillsvidare anställning.

Skicka ansökan till maria.nordstrom@swemaint.com senast den 30 augusti. Har du frågor gällande tjänsten, kontakta Mia.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
30 augusti 2024 (34 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se