Hoppa till innehåll
Fastighetssnabben AB logotyp

Hållbarhetschef

Publiceringsdatum
24 maj 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Är du driven och engagerad med ett passionerat intresse för hållbara affärer? Lockas du av att få ansvar för ett område som växer och hela tiden utvecklas? Då skulle denna roll kunna vara något för dig!

Som hållbarhetschef kommer ditt uppdrag handla om att fortsätta utveckla och implementera en hållbarhetsstrategi som tydligt ska integreras i företagets verksamhet. Hållbarhetsarbetet är en viktig del av vår affär och för att uppnå initiativ och uppsatta mål inom området blir din roll tvärfunktionell vilket kommer innebära nära samarbete och samverkan med olika avdelningar. Du rapporterar löpande till ledningsgruppen samt ansvarar för rapporteringen i vår års- och hållbarhetsredovisning tillsammans med ekonomichef.

Kvalifikationer: För att vara framgångsrik i denna roll söker vi dig med relevant högskole- eller universitetsutbildning alternativt längre arbetslivserfarenhet. Du har minst 3 års relevant arbetslivserfarenhet med hållbarhet, gärna inom fastighetsbranschen. Kunskap inom hållbarhet CSRD och CSDDD är meriterande.

Vi söker dig som har erfarenhet av att driva en hållbarhetsagenda nära sammankopplad med affären. Du har troligen arbetat med frågorna inom fastighetsbranschen i en roll som hållbarhetschef eller i en verksamhets- och affärsnära roll med inslag av hållbarhetsfrågor.

Du har en förmåga att driva processer framåt och att arbeta strukturerat.

Eftersom det händer mycket hos oss och tempot stundtals kan vara högt, är det värdefullt att du är van att ha många olika arbetsuppgifter parallellt och känner dig trygg i att prioritera. Vi tror också att du har en genuin nyfikenhet för kundens behov och en mycket god insikt i hur din roll kan bidra till vår affär.

Arbetsuppgifterna kan variera, därför underlättar det att du är prestigelös. Mot bakgrund av detta är du en utpräglad lagspelare som tycker om att samarbeta och liksom vi tänker att vi är bättre tillsammans. Miljön hos oss präglas av energi, nytänkande och viljan att driva saker framåt. Eftersom du kommer att ha många olika kontaktytor är dina förmågor att vara lyhörd, kunna förstå olika perspektiv och behov samt att kommunicera viktiga.

Rollen ställer höga krav på gott omdöme, god etik och hög integritet då du ska förhålla dig gentemot lagar, förordningar, avtal och både interna och externa intressenter i ditt dagliga arbete. Tjänsten kräver B-körkort.

Slutligen söker vi dig som känner igen dig i våra värdeord: tradition, engagemang och nyfikenhet.

Stämmer detta in på dig så kan Fastighetssnabben erbjuda dig en tjänst i en organisation som präglas av stolta medarbetare som trivs tillsammans, ställer upp för varandra och kunderna. Hos oss blir du en del av en växande verksamhet med kontor som täcker en stor del av Sverige. Genom vårt utbildningskoncept FS-akademin får du den kunskap och de redskap du behöver för att göra ett bra jobb.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Sista ansökningsdag: 2024-07-07. Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag! Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdagen.

För information: Susanne Lutti, Verksamhetschef, 010-130 86 11

Vi har gjort vårt val av kanaler för marknadsföring av denna rekrytering och undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.
Fastighetssnabben AB logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 juli 2024 (27 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Fastighetssnabben arbetar med drift och förvaltning av bostadsfastigheter och kommersiella fastigheter. Vi erbjuder komplett förvaltning med allt från drift, underhåll, hyresadministration, redovisning, bokslut till energianalys och optimering. Bland våra kunder märks såväl större som mindre fastighetsägare samt stat och kommun. Fastighetssnabben bedriver verksamhet i hela landet med huvudkontor i Gävle. Vi omsätter ca 500 miljoner och har ca 300 anställda.