Hoppa till innehåll

Enhetschef till äldreomsorgen

Publiceringsdatum
16 juli 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Ledningsgruppen i äldreomsorgen består av 14 enhetschefer inom särskilt boende och hemtjänst samt verksamhetschef. Två av de särskilda boenden som finns i Ale kommun drivs i intraprenadform. I ledningsgruppen har vi en öppen dialog där engagemang och kollegialt stöd är en självklar del. Vi arbetar tillsammans med att initiera, stödja och leda verksamhetsprocesser framåt och tar beslut utifrån verksamhetsplan med mål och uppdrag.  Vi har en god gemenskap och ett driv att gemensamt utveckla våra enheter tillsammans. Vi söker nu vår framtida kollega till vårt särskilda boende i Älvängen- Garverivägen. Här kommer du tillsammans med en enhetschefskollega arbeta för personer som bor på särskilt boende, korttidsplats eller är besökare på vår dagverksamhet Eken.  Under samma tak finns även hemtjänst, kommunal primärvård och verksamheter inom funktionsstöd för ökad samverkan.  Uppdraget som enhetschef innebär att leda, utveckla och skapa de bästa förutsättningarna för mellan 25-30 engagerade medarbetare. Enligt ledarvisionen i Ale är du tydlig, trygg och modig i ditt uppdrag. Genom ditt och medarbetarnas salutogena förhållningssätt jobbar ni tillsammans för att kunna utföra den bästa kvaliteten i mötet med dem vi är till för, våra äldsta invånare. Arbetsuppgifter Du har personal-, budget-, och arbetsmiljöansvar på din enhet. Du säkerställer genom ditt arbete att detta utförs utifrån de lagkrav som ställs och att enheten har den bästa möjliga ekonomin genom löpande uppföljning tillsammans med vår controller. Som enhetschef har du en viktig roll i det systematiska kvalitetsarbetet, som omfattar ständiga förbättringar och analyser av arbetet på så väl lång som kort sikt. Du hanterar både strategiska och operativa frågor i nära samarbete med medarbetare, kollegor och chef.  Uppdraget innebär även att representera verksamheten i olika arbetsgrupper och utvecklingsprocesser, både internt och externt.  Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleexamen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. I denna roll behöver du ha goda kunskaper om aktuell lagstiftning.  Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av äldreomsorg samt erfarenhet från chefskap eller arbetsledande funktion, där du haft förmågan att inspirera och motivera medarbetare genom ditt ledarskap. Erfarenhet av att leda förändringsarbete och att vara innovativ för att bidra till fortsatt utveckling i kommunen är meriterande.  Du är trygg i dig själv och tydlig i din kommunikation med andra. I situationer där andra blir stressade är du den som behåller ett lugn och fattar beslut som driver arbetet framåt. Du är inte rädd för att be om hjälp, och är också lyhörd i ditt stöd till medarbetare och kollegor. Du har förmågan att se helheten i verksamheten, men förstår vikten i att det lilla ibland kan vara det viktigaste.  Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i kommunal verksamhet och är insatt i förutsättningarna för en politiskt styrd organisation.  Övrigt Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Intervjuer sker löpande under rekryteringstiden. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se

Sök jobbet
Ansök senast
11 augusti 2024 (22 dagar kvar)
Ansök nu

Denna annons är hämtad från Platsbanken / arbetsformedlingen.se