Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Key Account Manager till Advania!

Sista ansökningsdag
05 januari 2025 (44 dagar kvar)
Publiceringsdatum
31 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Är du en erfaren och driven Key Account Manager som brinner för att utveckla kundrelationer och skapa affärsmöjligheter inom IT-branschen? Vi söker nu en engagerad och strategiskt tänkande person som vill ta ansvar för att driva försäljning, förhandla avtal och säkerställa hög kundnöjdhet inom enterprise-segmentet. Om du har en gedigen bakgrund inom försäljning och är redo för nya utmaningar i en dynamisk miljö, är det här rätt möjlighet för dig!



Om tjänsten

I rollen som Key Account Manager erbjuds du en nyckelroll i att skapa och stärka långvariga samarbeten med Advanias största företagskunder. I rollen ingår du i ett litet, men effektivt och sammansvetsat försäljningsteam bestående av försäljningschef, Service Delivery Manager, samt ett härligt gäng inom pre-sales. Din bas är huvudkontoret vid Liljeholmskajen i Stockholm, men en stor del av din tid kommer du att spendera på kundbesök runt om i Stockholm. Regelbundna resor till södra Sverige ingår också, då flera av dina kollegor är placerade på andra orter.

Du erbjuds:

  • Frihet under ansvar - på riktigt! Med starkt stöd i ryggen har du mandat att driva initiativ och finna tekniska lösningar anpassade till varje kunds enskilda behov
  • Möjlighet att arbeta kvalitativt, långsiktigt och dedikerat med att utveckla och bibehålla starka kundrelationer med centrala fokuskunder.
  • Mycket goda möjligheter till kompetensutveckling och vidareutbildning, både på ett individuellt plan och i grupp
  • Förmånliga anställningsvillkor som omfattar försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård samt tillgång till aktiviteter och föreläsningar med fokus på hälsa


Arbetsuppgifter
  • Utveckla och implementera strategiska planer för att maximera försäljning och lönsamhet hos befintliga och nya nyckelkunder inom enterprise-segmentet
  • Fungera som huvudkontakt för utvalda kunder och säkerställa hög kundnöjdhet
  • Identifiera kundens behov och skräddarsy IT-lösningar och tjänster som tillgodoser deras specifika krav
  • Driva förhandlingsprocesser och upprätta kontrakt
  • Samordna interna resurser för att säkerställa att leveranser och service håller högsta kvalitet
  • Analysera marknadstrender och kunddata för att identifiera nya affärsmöjligheter
  • Delta aktivt i produktutveckling och marknadsföringsaktiviteter för att säkerställa att vi möter marknadens behov


Kvalifikationer
  • Har flera års dokumenterad erfarenhet av försäljning med fokus på tjänster, eller i en liknande roll som riktar sig mot företagskunder inom enterprise-segmentet
  • Har erfarenhet av att hantera komplexa försäljningsprocesser riktade mot stora kunder och konton
  • Utmärkt kommunikations- och förhandlingsförmåga
  • Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då båda kommer att användas I det dagliga arbetet.

Det kommer vara högst meriterande om du även har:

  • Varit med på en förändringsresa
  • Arbetat med försäljning av tjänster inom IT-sektorn
  • En akademisk examen inom företagsekonomi, marknadsföring, IT eller ett liknande område

I denna rekrytering kommer vi lägga särskilt stor vikt vid följande personliga egenskaper:

  • Affärsinriktad
  • Målmedveten
  • Relationsskapande
  • Problemlösande

Som en del av rekryteringsprocessen kommer alla slutkandidater att genomgå en obligatorisk bakgrundskontroll inför beslut om anställning.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Emelie Säfbom, emelie.safbom@academicwork.se

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
05 januari 2025 (44 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se