Systemadministratör inom Windows
I rollen som systemadministratör kommer arbetsuppgifterna variera beroende på vilken av våra spännande kunder du kommer arbeta hos. Sammantaget kommer du arbeta med det du gör bäst, administrera, hantera och underhålla Windows och Office365-miljön. Du kommer också arbeta för att säkerhetställa en stabil och säker infrastruktur efter verksamhetens behov.
I rollen kommer du arbeta med följande:
- Administrera och underhålla Windows-servrar och klienter
- Hantera användarkonton, grupper och behörigheter i Active Directory
- Underhålla och optimera O365-miljön
- Övervaka systemprestanda
- Felsöka och supportera användare vid behov
- Dokumentera och genomföra systemkonfigurationer
Din profil
För att lyckas i rollen är du en erfaren och motiverad person som på ett ansvarsfullt vis gärna tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du trivs i att arbeta i dynamiska team där du bidrar med flexiblitet och goda kommunikativa egenskaper.För att lyckas i rollen är du en erfaren och motiverad person som på ett ansvarsfullt vis gärna tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du trivs i att arbeta i dynamiska team där du bidrar med flexiblitet och goda kommunikativa egenskaper.
För att lyckas i rollen är du en erfaren och motiverad person som på ett ansvarsfullt vis gärna tar ägandeskap över dina arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du trivs i att arbeta i dynamiska team där du bidrar med flexiblitet och goda kommunikativa egenskaper.
Krav
- Minst 3 års erfarenhet som systemadministratör i Windowsmiljö
- Mycket goda kunskaper kring Windows server, Active Directory och GPO
- Erfarenhet av Office365, inklusive Exchange och Sharepoint
- God förståelse för nätverkskonfiguration och felsökning
- Erfarenhet av säkerhetslösningar, så som brandväggar och backup-system
- Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Meriterande
- Certifieringar inom området
- Tidigare arbetat i IT-projekt rörande IT-processer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Kontakt information
Emelie Flood +46734159378 Emelie.Flood@centric.eu