Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

IT-tekniker 3rd line support

Sista ansökningsdag
27 december 2024 (36 dagar kvar)
Publiceringsdatum
04 november 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Som tekniker på 3rd line arbetar du bland annat med systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer i olika IT-miljöer.

Dessutom hjälper du till med nyinstallationer, uppgraderingar och andra typer av förbättringsarbeten.



Din profil

För att lyckas i din roll som tekniker inom 3rd line / senior IT-tekniker har du en naturlig känsla för service och trivs med att arbeta kvalitativt och långsiktigt. Du gillar att arbeta både individuellt samt som en del i en grupp. Du är väl införstådd med vikten av processer och dokumentation. Du är lyhörd samt utrustad med ett riktigt starkt driv. Det faller sig naturligt att för dig att se effektiviserings- och förbättringsmöjligheter och du har ett brinnande tekniskt intresse. Du har erfarenhet av drift och support, och vi ser gärna att du drivit olika förändringsprojekt tidigare.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Krav:

  • 3-5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter

  • Windows Server (Infrastruktur samt inbyggda funktioner)

  • Powershell, VB script

  • Microsoft Office365

  • Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av större Windows server miljöer

  • Erfarenhet av installation, drift, felsökning, underhåll av 3:e parts applikationer på Windows

  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande:

  • Microsoft SQL-server

  • Microsoft Azure

  • Microsoft Exchange

  • Server virtualisering (VMware eller HyperV)

  • Citrix/Cisco produkter

  • Kunskap och erfarenhet av lagringslöningar

  • Klientmanagering

  • Kunskap och erfarenhet av arbete enligt ITIL

  • Certifieringar från Microsoft eller andra relevanta certifieringar

  • Körkort B

  • Högskoleutbildning med teknisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi anser likvärdig

LÅTER DET INTRESSANT?
Vi hanterar ansökningar löpande så registrera din ansökan redan idag.



Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Mer om oss

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.



Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller julieth.escobar@centric.eu

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
27 december 2024 (36 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Centric har just nu flera kunder som är i behov av supporttekniker på 3rd line nivå.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.