IT-supporttekniker till Servicedesk
Som IT-supporttekniker kommer du att jobba som supporttekniker i första linjen. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning.
Din profil
Du har ett genuint intresse för teknik och att vilja ge support. Som person är du ansvarstagande och driven med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Du har gymnasiekompetens, med fördel inom IT-teknik. Du är en stabil och trygg person med kommunikativ förmåga att konstruktivt kunna föra en dialog med kunder och kollegor.
Krav:
Minst 6 månaders erfarenhet inom IT-support alt service eller backOffice-funktioner
Någon form av IT-utbildning eller gått IT-kurser
Uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på svenska och engelska
Hög kommunikativ förmåga
Hög pedagogisk förmåga
God teknisk kunskap
Mycket hög servicekänsla
Meriterande:
Windows operativsystem
Office365
Office paketet
Citrix
Active Directory
Network
Exchange
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi kan erbjuda dig
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med över 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.