Hoppa till innehåll
CENTRIC logotyp

Nyexaminerad 1st line IT-supporttekniker

Sista ansökningsdag
27 december 2024 (57 dagar kvar)
Publiceringsdatum
28 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu
Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta i första linjens support med att hjälpa användare via telefon och/eller mail med IT-relaterade problem. Bland arbetsuppgifterna finns hantering av konton i Active Directory, administration i Microsoft Office 365 och felsökning relaterat till Windowsmiljö samt kundspecifika applikationer. Ditt primära ansvar blir att ge support via telefon, mail och fjärrstyrning. Du kommer även registrera ärenden i ett ärendehanteringssystem.



Din profil

Du har ett genuint intresse för teknik och en vilja att ge bra och kvalitativ service. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna. Som person är du social och driven och har gått en IT-inriktning på gymnasiet.

Krav

  • Du har gått en IT-inriktning på gymnasiet
  • Du har god teknisk kunskap och mycket hög servicekänsla
  • Du talar och skriver både svenska och engelska flytande

Meriterande

  • Du har tidigare arbetat eller praktiserat med liknande arbetsuppgifter
  • Telefonvana
  • Kunskaper inom Active Directory, Microsoft Office 365 och Citrix

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Vi kan erbjuda dig

På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.

Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.



Kontakt information
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.

CENTRIC logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
27 december 2024 (57 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Till vår konsultverksamhet i Östersund söker nu Centric flera kunniga, engagerade supporttekniker till en servicedesk. Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare.
Låter detta intressant men du saknar boende i Östersund så hjälper vi till med bostad.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär