Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Produktägare - Digital Arbetsplats till Infranord

Sista ansökningsdag
22 december 2024 (35 dagar kvar)
Publiceringsdatum
23 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med området Digital Arbetsplats och leverantörsstyrning? Här erbjuds du möjligheten att utveckla Infranords strategi inom området, och skapa förutsättningar för en god digital arbetsmiljö för alla medarbetare på företaget. Som produktägare hos Infranord erbjuds du en central roll i en expansiv IT-avdelning!

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Infranord.

Om företaget

Infranord är en komplett leverantör inom järnvägsentreprenader som erbjuder hållbara helhetslösningar på den svenska och norska marknaden. Med innovation, ny teknik och hög kompetens driver Infranord utvecklingen av dagens och morgondagens järnvägar. Med en omsättning om ca 5,2 miljarder och 1600 medarbetare är Infranord ett betydande bolag som leverar värde till sina ägare och på så vis bidrar till ett mer hållbart samhälle.

Infranord erbjuder underhåll och anläggning av järnväg, maskintjänster, elkrafttjänster samt järnvägstekniska komponenter och produkter. Deras kunder är i huvudsak ägare och förvaltare av järnväg och spårväg, exempelvis Trafikverket, Bane NOR och Trafikförvaltningen Region Stockholm, eller verksamma inom basindustrin såsom LKAB och Boliden.

I den här rollen blir du en viktig del av Infranords IT-avdelning som idag är ett mindre team på 6 anställda men med ambition om att expandera ytterligare framöver. Här arbetar du tillsammans med erfarna och kompetenta kollegor som tillsammans strävar efter att skapa framtidssäkra, effektiva och skalbara IT-lösningar som bidrar till en god digital arbetsmiljö för Infranords medarbetare och en högre lönsamhet för företaget.

Arbetsuppgifter

Som produktägare ansvarar du för produktområdet digital arbetsplats. I rollen ingår ett helhetsansvar för området inklusive strategisk planering, operationell uppföljning av leveransen, stakeholder management, leverantörsstyrning och uppföljning mot uppsatta SLA:er samt budgetering och finansiell uppföljning. IT-miljön är outsourcad och företaget är huvudsakligen en beställarorganisation där kontinuerlig uppföljning utförs mot leverantörernas kundteam.

Du kommer också att vara involverad i incident- och problemhanteringsprocesserna, samt granskningen av nya lösningar. Du arbetar proaktivt för att identifiera nya möjligheter kring funktion och teknik genom omvärldsbevakning.

* Användarnära IT: Som ansvarig för användarnära IT kommer du att spela en avgörande roll i att hantera och optimera organisationens endpoints (datorer, mobiler, MDM etc). Du kommer att samarbeta med tvärfunktionella team för att effektivisera produktivitet, stödja slutanvändare samt ha regelbundna uppföljningar med Servicedesk.
* Telefoni och mobila klienter: Administration av abonnemang, mobila bredband och hårdvara, samt framtagande av manualer för slutanvändare.
* Printerhantering: Säkerställa funktion, uppdatering och beställning.
* Klienthantering: Säkerställa god imagehantering och hantera nya behov i SCCM och Intune. Hantera och vidareutveckla tjänster relaterat till Microsoft 365 för att främja ett mer effektivt arbetssätt. Se över den pågående övergången till ett större nyttjande av Intune.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* God erfarenhet av att arbeta med leverantörsstyrning och stakeholder management
* God erfarenhet av klienthantering i en on-prem miljö
* Goda kunskaper i Active Directory och Microsoft365
* Obehindrade kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
* Erfarenhet av Azure samt SCCM eller Intune är meriterande
För att trivas i rollen ser vi att du som person är social och har utmärkt kommunikationsförmåga mot användare, stakeholders, kollegor och leverantörer. Du är strukturerad och noggrann, och tar ägandeskap för att driva arbetet inom ditt produktområde framåt både på ett strategiskt och operationellt plan. Som person är du lösningsorienterad och vill sätta dig in i och förstå problem för att kunna arbeta mot innovativa lösningar. Vidare är du engagerad och räds inte för att ta dig an ny teknik och nya utmaningar. Slutligen är du en lagspelare, och trivs i nära samarbete med dina kollegor.
För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har ett högt tekniskt intresse samt trivs i en roll med kontaktytor, allt från användare ute i verksamheten till externa leverantörer.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Solna. Hybridlösning, möjlighet till hemarbete 2 dagar/vecka.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
22 december 2024 (35 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.