Junior Operativ Inköpare till Saab i Järfälla!
Sista ansökningsdag
16 december 2024 (24 dagar kvar)
Publiceringsdatum
25 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Har du erfarenhet av inköp (gärna från tillverkande industri) eller kanske studerat vid Handelshögskolan & är bekväm att arbeta i affärssystem? Söker du efter en ny utmaning och lockas av en drivande roll med mycket ansvar? Sök då tjänsten som Operativ Inköpare till Saab redan idag! Vi arbetar med löpande urval!
OM TJÄNSTEN:
Vi söker en Operativ Inköpare till Saab i Järfälla som idag består av ett team Operativa Inköpare samt Strategiska Inköpare. I rollen kommer du vara ansvarig för allt från materialförsörjning till produktion, vilket innebär mycket kommunikation internt och med externa leverantörer. Du kommer exempelvis att hantera:
VI SÖKER DIG SOM:
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
OM KUNDFÖRETAGET:
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos Kunden.
ÖVRIG INFO:
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?
OM TJÄNSTEN:
Vi söker en Operativ Inköpare till Saab i Järfälla som idag består av ett team Operativa Inköpare samt Strategiska Inköpare. I rollen kommer du vara ansvarig för allt från materialförsörjning till produktion, vilket innebär mycket kommunikation internt och med externa leverantörer. Du kommer exempelvis att hantera:
- Orderläggning
- Bevaka leveranser
- Nära dialog med leverantörer
- Skicka ut förfrågningar
- Orderhantering och orderuppdatering i affärssystemet
- Reklamationer
- Rapportera KPI:er så som leveransprecision och leveranskvalitet till leverantörer
- Leverantörsutveckling samt varugruppsarbete
- Fakturahantering
VI SÖKER DIG SOM:
- Har en examen från Handelshögskolan
- Obehindrat talar och skriver på engelska och svenska då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
- Har grundläggande tekniskt kunnande samt erfarenhet att jobba i affärssystem eller liknande system
Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.
OM KUNDFÖRETAGET:
SAAB är ett globalt försvars- och säkerhetsföretag verksamt inom flyg-, land- och marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. De är 15 500 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är de ledande inom många områden och en femtedel av deras intäkter går till forskning och utveckling. Kunden ser mångfald som en tillgång och där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Företag respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer till en början att vara anställd av Friday. Ambitionen från Kunden och vår sida är att du efter 6-12 månader blir direktanställd hos Kunden.
ÖVRIG INFO:
- Omfattning: Heltid
- Start: Omgående, alt enligt överenskommelse (med hänsyn till ev uppsägningstid)
- Placering: Järfälla
- Rekryteringsansvarig: Elin Dahlqvist
- Lön: Marknadsmässig
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!
Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik.
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday - everyday”, hur låter det?