Marketing Manager till globalt medicintekniskt bolag i Malmö
Gör skillnad inom medicin och hälsa! Nu är vi på jakt efter en Marketing Manager till ett globalt innovativt bolag i centrala Malmö. Har du några års erfarenhet som marketing coordinator och vill ta nästa steg? Sök redan idag då rollen ska tillsättas omgående!
Om tjänsten
Som Marketing Manager kommer du att vara en central funktion i företagets MarCom-team. Här arbetar du med att strategiskt planera och genomföra kampanjer samt lanseringar. Du kommer att koordinera innehåll för webb samt säkerställa att allt material kommuniceras effektivt till företagets olika marknader.
Du kommer att samarbeta nära med Brand Management-teamet och Digital Customer Experience-teamet för att säkerställa att kampanjerna genomförs smidigt. Dessutom kommer du att vara delaktig i att skapa marknadsföringsmaterial och försäljningsstöd för produktkategorin du jobbar med.
Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via oss på Academic Work på initialt 6 månader. För rätt person finns chansen att gå över långsiktigt hos kunden.
- En fot in på ett spännande företag som värderar sina anställda och där du kan göra skillnad.
Kvalifikationer
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, kommunikation eller liknande.
- Har 2-3 års erfarenhet från en marketing coordinator-roll, alternativt några års erfarenhet från en marketing manager-roll.
- Kan kommunicera obehindrat på engelska.
- Har god kunskap i microsoft- och adobe-program. Samt förståelse för andra verktyg som är relaterade till rollen. Exempelvis: marketing automation-system, CMS, CRM etc.
Det är meriterande om du har
- Arbetat med med marknadsföring inom hälsosektorn tidigare
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ansvarstagande
- Socialt självsäker
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.