Hoppa till innehåll
Academic Work logotyp

Sales Support Specialist till Mycronic!

Sista ansökningsdag
16 december 2024 (59 dagar kvar)
Publiceringsdatum
17 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Tänk dig de mest högteknologiska elektronikprodukterna du kan föreställa dig, och sen tänker du ett steg längre. Med världsledande produktionslösningar leder de elektronikindustrin och utvecklar dagens mest avancerade produkter, men med en ödmjukhet inför att det viktigaste för att lyckas med detta är en passion för såväl affärer som teknik och framför allt människor. Mycronic befinner sig i en expansiv fas där de vill fortsätta etablera sig på fler marknader och i fler länder och för att göra detta söker de personer som vill vara med på deras fortsatta resa. För att hantera och leda systemförsäljningen och Mycronic till ytterligare framgång behöver vi stärka systemsäljteamet med ytterligare en kollega! Har du en teknisk bakgrund, ett analytiskt tänk och intresse för kundrelationer? Läs vidare!



Om tjänsten

Mycronic är ett globalt högteknologiskt företag med visionen att vara den mest pålitliga partnern till skaparna av morgondagens elektronik vars innovativa lösningar har utvecklat och tillverkat maskiner för elektronik och displaytillverkning i över 50 år. Mycronic fortsätter växa inom ett växande utbud av branscher och divisionen Pattern Generator (PG) har en unik position på marknaden som världens främsta leverantör av maskritare för tillverkning av avancerade fotomasker vilka i sin tur används vid tillverkning av högupplösta skärmar och mikroprocessorer. Alla skärmar med hög upplösning du ser, oavsett om det är TV, telefon, surfplatta, Apple Watch etc. så är Mycronic’s maskiner en del av tillverkningsprocessen. Systemförsäljningen på PG har ökat från ca. 1 miljard SEK till ca. 2 miljarder SEK under de senaste tre åren och framgången har bland annat möjliggjorts genom kollektiva ansträngningar av hela PG-divisionens fokus att vara kundcentrerad, intern transparens och anpassat samarbete. Här blir du således en del av ett framgångsrikt och växande bolag med mycket goda möjligheter att utvecklas både i din roll och inom Mycronic på sikt.

Några ord från din framtida närmsta chef

”Hoppas du vill bli en nyckelspelare i systemförsäljningsteamet, vi är spindel i nätet mellan kunder och hela PG-organisationen. Här erbjuds du varmhjärtade och stöttande kollegor, ansvarsfull och självbestämmande arbetsmiljö med möjlighet att bestämma och påverka ditt arbete såväl på daglig basis som långsiktigt. Jag, Tariq Khan som ansvarig för vår globala försäljning ser oss som ett team där vi tar hand om varandra likväl som vi är förbilder för hela organisationen och våra kunder”

Arbetsuppgifter

Som Sales Support Specialist erbjuds du en unik möjlighet att arbete inom området där teknik och affär möts i långsiktiga internationella relationer. Typiska arbetsuppgifter kan handla om att stötta fältsäljare med tekniska underlag, samla in information från organisationen kring hur leveranserna ser ut och snabbt bidra med denna information i kunddialoger. Du kommer kontinuerligt samarbeta med interna intressenter för att anpassa produktportföljen, säkerställa rätt prissättning och undersöka tekniska möjligheter. Som en del av din roll kommer du också jobba med teamet som installerar maskinerna hos kunderna, i syfte att lära dig mer om Mycronics produkter, vilka krav som kunderna har och vilka justeringar som kan behövas för att möta kundernas behov och önskemål.

Vidare kommer du exempelvis...

  • I nära samarbete med dotterbolagen driva teknisk försäljning

  • Säkerställa att CRM är uppdaterat med rätt data

  • Ta fram offerter och avtal

  • Planera och genomföra kundbesök

  • Delta vid systemjusteringar, förbereda maskinerna inför leverans och genomföra acceptanstester



Kvalifikationer

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och intresse för tjänsten och Mycronic som företag. Du har ett stort driv att leverera resultat, är analytiskt lagd, orädd och tvekar inte att fråga om det är något du inte förstår.

Vidare har du...

  • En akademisk utbildning inom exempelvis elektronik, mekatronik, mekanik och liknande

  • Har erfarenhet av B2B och vana av att hantera komplexa kunddialoger

  • Erfarenhet av sälj- och produktdokumentation i CRM eller likvärdiga verktyg

  • Möjlighet att resa några gånger per år

  • Mycket goda kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse

  • Omfattning: Heltid

  • Placering: Täby

  • Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryteringskonsult Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se samt Rekryteringskoordinator Minna Loosaar, minna.loosaar@academicwork.se

  • Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Mycronics önskan är att alla frågor kring tjänsten går till Academic Work.

Rekryteringsprocessen

  • Telefonintervju med Academic Work
  • Problem- och personlighetstest
  • Djupintervju med Academic Work
  • Intervjuer med Mycronic
  • Referenstagning + beslut

Academic Work logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
16 december 2024 (59 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi är ett bemannings- och rekryteringsföretag för studenter och akademiker i början av karriären, young professionals. Vi startade som tre studenter som levde vår egen affärsidé. Men snart ledde kraften affärsidén bort från pannrummet mot stadig expansion. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Sedan starten har vi hjälpt över hundratusen till jobb och vi hoppas på att hjälpa många, många fler. Just nu har vi över 1000 lediga jobb över hela Sverige, extrajobb för dig som fortfarande studerar och heltidsjobb för dig som är i början eller i mitten av din karriär. Gemensamt för de företag vi jobbar med är att de, precis som vi, tror på young professionals. Vill du veta mer om oss? Läs mer på www.academicwork.se