Sales Support - LC Packaging
Sista ansökningsdag
27 oktober 2024 (20 dagar kvar)
Publiceringsdatum
04 oktober 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Om rollen
I rollen som Account Support kommer du att stödja företagets säljare i deras dagliga arbete och säkerställa att processer inom försäljning och leveranskedjan flyter på smidigt. Du kommer att skapa specifikationer och skicka offertförfrågan (RFQ) till produktionen samt hantera priskalkyler. Du kommer att planera och koordinera logistiken, från produktionen till att produkterna anländer till kunder i Sverige. I rollen kommer du att ansvara för lagerhantering och arbeta nära säljarna för att säkerställa att kundernas behov möts och att orderprocesser hanteras effektivt. Mer konkret innefattar tjänsten:
Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ och har förmåga att hantera flera processer samtidigt. Du är en person som trivs med att arbeta i ett team och är noggrann med detaljer samtidigt som du behåller en helhetssyn på processerna. För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning och vara duktig på att kommunicera tydligt, både internt och externt. Du är bekväm med att ta initiativ och lösa problem på ett effektivt sätt, och du har en vilja att utvecklas och bidra till att förbättra arbetsflöden. Det är viktigt att du har en stresstålig personlighet och kan hantera perioder med hög arbetsbelastning samtidigt som du bibehåller fokus på resultat. Har du ett analytiskt tänkande och förmågan att se möjligheter till optimering av processer kommer du att passa perfekt i denna dynamiska och utmanande roll.
Därutöver är det för tjänsten viktigt med:
Start: Omgående
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex och hemarbete
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på helena.lork@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: säljsupport, backoffice, logistik, supply chain, koordinator, administration, Malmö, Lund, Trelleborg
I rollen som Account Support kommer du att stödja företagets säljare i deras dagliga arbete och säkerställa att processer inom försäljning och leveranskedjan flyter på smidigt. Du kommer att skapa specifikationer och skicka offertförfrågan (RFQ) till produktionen samt hantera priskalkyler. Du kommer att planera och koordinera logistiken, från produktionen till att produkterna anländer till kunder i Sverige. I rollen kommer du att ansvara för lagerhantering och arbeta nära säljarna för att säkerställa att kundernas behov möts och att orderprocesser hanteras effektivt. Mer konkret innefattar tjänsten:
- Skapa specifikationer och hantera RFQ-processen
- Hantera offerter, orderbekräftelser och uppdateringar till kunder
- Planera och koordinera leveranser, inklusive containerhantering
- Uppdatera kunder om lagerstatus och avrop för produkterna
- Samarbeta med finansavdelningen för fakturering efter leverans
Vi söker dig som är strukturerad, kommunikativ och har förmåga att hantera flera processer samtidigt. Du är en person som trivs med att arbeta i ett team och är noggrann med detaljer samtidigt som du behåller en helhetssyn på processerna. För att lyckas i rollen behöver du ha en positiv inställning och vara duktig på att kommunicera tydligt, både internt och externt. Du är bekväm med att ta initiativ och lösa problem på ett effektivt sätt, och du har en vilja att utvecklas och bidra till att förbättra arbetsflöden. Det är viktigt att du har en stresstålig personlighet och kan hantera perioder med hög arbetsbelastning samtidigt som du bibehåller fokus på resultat. Har du ett analytiskt tänkande och förmågan att se möjligheter till optimering av processer kommer du att passa perfekt i denna dynamiska och utmanande roll.
Därutöver är det för tjänsten viktigt med:
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område
- Dokumenterad arbetslivserfarenhet inom säljsupport, logistik/supply chain eller annan roll som bedöms likvärdig
- God erfarenhet inom ERP- och CRM-system, SAP och Dynamics är meriterande
- Kunskaper i Microsoft Office-paketet, framför allt Excel, är meriterande
- Flytande kunskaper i svenska och engelska. Kunskaper i danska är en fördel
- B-körkort
Start: Omgående
Plats: Malmö
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Kontorstider med möjlighet till flex och hemarbete
Lön: Enligt överenskommelse
Bakgrundskontroll kommer genomföras på de kandidater som går vidare i processen.
Om du har frågor om tjänsten ber vi dig att maila ansvarig rekryterare Helena Lork på helena.lork@emploid.se. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: säljsupport, backoffice, logistik, supply chain, koordinator, administration, Malmö, Lund, Trelleborg