Hoppa till innehåll
Bravura logotyp

Driftledare med personalansvar till PreZero

Sista ansökningsdag
12 november 2024 (56 dagar kvar)
Publiceringsdatum
13 september 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Hemsida
Ansök nu

Har du erfarenhet av personalansvar och söker efter en ny utmaning? Är du en kommunikativ person som trivs med att arbeta i en koordinerande roll? PreZero söker dig om vill bli en del av ett familjärt team och utvecklas tillsammans med dem. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten

Den här tjänsten är ett föräldravikariat som varar till våren 2026. rekryteringsprocessen sker genom bravura och du anställs direkt hos PreZero. Det finns goda möjligheter till förlängning och fast anställning hos PreZero.

Om företaget

PreZero Recycling AB är en hållbar samarbetspartner inom återvinning och avfallshantering, oavsett typ av restmaterial eller verksamhet. Tillsammans med deras kunder bidrar de till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. De samlar in och hanterar restmaterial från kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I deras vardag är kundnytta lika med miljönytta. I Sverige finns de på ca 60 platser, har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar och sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner. Deras verksamhet skapar inte bara värde för de kunder som de levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att förädla avfall till värdefull returråvara för nyproduktion.

Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation.

Arbetsuppgifter

I rollen som driftledare ansvarar du för att planera, leda, följa upp och utveckla avdelningens dagliga driftverksamhet. Du arbetar aktivt med att optimera resursanvändningen och arbetar därtill för att uppnå affärsmål. Vidare innehar du personalansvar för ett antal chaufförer där du ansvarar för uppföljning, dagliga möten och hanterar sjukdomsrelaterade ärenden. Du har även tätt samarbete med PreZeros övriga interna avdelningar. Slutligen arbetar du med att rapportera avvikelser, hantera reklamationer, säkerställa att verksamheten bedrivs efter gällande tillstånd och lagar, arbetsmiljön samt skyddsronder. Du rapporterar till avdelningschefen.

* Personalansvar för chaufförer
* Utveckling och planering av avdelningens dagliga driftverksamhet
* Hålla personalmöten och hantera administrativa arbetsuppgifter
* Säkerställa att verksamheten bedrivs efter ISO, tillstånd och lagar

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Relevant eftergymnasial utbildning inom tex transport/logistik eller likvärdigt
* Erfarenhet av personalansvar
* Meriterande med erfarenhet av att arbeta med ISO-standarder och dokumentation
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* God dator- och systemvana inklusive Officepaketet

Vi tror att du som söker är en lagspelare som trivs i en ansvarstagande roll. I ditt arbete är du noggrann, proaktiv och har förmågan att identifiera områden som behöver förändras eller vidareutvecklas. Vidare är du flexibel och trivs i en dynamisk miljö med högt tempo. Du ser alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat där din förmåga att bygga positiva relationer bygger på ett genuint intresse att hjälpa andra. I ditt ledarskap är du lyhörd och tydlig i din kommunikation och trivs med att samarbete och att lyssna på vad andra har att säga. Du är mån om organisationen och har ett prestigelöst förhållningsätt vilket bidrar till verksamhetens och dina kollegors framgång. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående med viss hänsyn av uppsägningstid
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Bravura logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
12 november 2024 (56 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss - som konsult eller rekryterad.