Junior Key Account Manager
Är du en relationsskapande affärskvinna/affärsman med kunnighet, energi och affärsmässighet? Nu har du chansen att representera fantastiska produkter från våra varumärken Remington, Russel Hobbs och George Foreman.
Dina arbetsuppgifter
Din huvuduppgift som Junior Key Account Manager hos oss är att med ett stort affärsintresse stärka och utveckla relationen med våra kunder, främst befintliga men även en del nykundsbearbetning. Kunderna återfinns främst inom elektro, dagligvaruhandel / DVH, retail och apoteksegmentet i Sverige och Norge.
Vad har Christopher Wallin, Key Account Manager, att säga om tjänsten och företaget?
"Vi är ett fantastiskt team som tillsammans hjälps åt att nå uppsatta mål och som dessutom har väldigt kul tillsammans, En bredd bland kunder - allt från dagligvaruhandel till fashion och elektro, starka varumärken och spännande produkter.
Ingen dag är den andra lik, vilket gör rollen så spännande, men att löpande hantera eventuella utmaningar och att säkerställa att alla pågående affärer rullar på smidigt är en primär uppgift. Jag ägnar stor tid åt att identifiera nya möjligheter och skräddarsy försäljningsstrategier utifrån kundernas behov. Jag har regelbundna möten med både mitt team och kund för att stämma av och diskutera hur vi kan förbättra våra strategier och nå våra mål.
Det här är ett bolag som lägger stor vikt vid att du som individ trivs på jobbet, bra förmåner, hybridtjänst, starkt välmående bolag med tydliga riktlinjer och härliga arbetskollegor som alltid ställer upp för varandra."
Din profil
För att lyckas i rollen som Junior Key Account Manager hos oss brinner du för att utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med våra kunder. Du är en analytisk och erfaren förhandlare som lätt ser helheten i affären. Som person är du självgående och driven men samtidigt ödmjuk och prestigelös vilket på ett naturligt sätt inger förtroende mot både kunder och kollegor. Vi söker dig med mycket energi och som inte är rädd att göra fel. Med din personlighet samt ditt sätt att agera får du människor att se värdet i det du förmedlar.
Krav
- Erfarenhet av liknande roll
- B-körkort
- Flytande tal och skrift i svenska och engelska
- Goda IT kunskaper, framför allt Excell
Du bor i Stockholm då vi har vårt kontor i Bromma och tjänsten innebär ansvar för kunder i Sverige och Norge så det förekommer en del resor och övernattningar, uppskattningsvis ca 2 per månad.
Vi erbjuder
Spectrum Brands Group är ett stabilt och mycket välmående marknadsledande internationellt bolag med starka varumärken. Du kommer ha en mycket central roll i en erfaren och kompetent organisation som präglas av korta beslutsvägar med högt i tak. Vi tror på mycket frihet under eget ansvar och erbjuder möjlighet till distansarbete för våra medarbetare.
Tjänsten inkluderar förmånligt förmånspaket bestående av fast månadslön med möjlighet till bonus, ITP tjänstepension, förmånsbil, friskvård, sjukvårdsförsäkring förmånliga personalrabatter mm. Du rapporterar till vår Country Manager. Känner du igen dig i ovanstående beskrivning ser vi fram emot din ansökan!
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolens rekryteringskonsult Marie Gummerus. Du når Marie på 08-51481642.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Spectrum Brands är ett företag som uppskattas av miljontals konsumenter över hela världen. Våra varumärken förbättrar hur människor lever livet hemma - från att laga mat och ta hand om sitt utseende till att sköta sina husdjur och rensa hemmet från ogräs och skadedjur. Vi bygger på vårt långa arv av produkter från pålitliga varumärken som Kwikset, Baldwin, FURminator, DreamBone, Russell Hobbs, National Hardware, Pfister, Tetra, GloFish, Remington, Cutter och Spectracide och levererar högkvalitativa, pålitliga produkter. Våra varumärken tillhandahåller de senaste lösningarna för att förbättra hur människor lever livet hemma.