Hoppa till innehåll
AB Effektiv logotyp

Service Coordinator till Idnet

Sista ansökningsdag
24 september 2024 (15 dagar kvar)
Publiceringsdatum
26 augusti 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu

Vill du vara en nyckelspelare i att säkerställa att Idnets serviceflöden fungerar optimalt och att deras kunder får den bästa möjliga servicen? Då kan rollen som Service Coordinator hos Idnet vara rätt för dig!

Vad erbjuder rollen?
Som Service Coordinator hos Idnet har du en central roll där du säkerställer att Idnets serviceflöden mellan kund och tillverkare fungerar smidigt och effektivt. Du arbetar nära deras Service-team och rapporterar till Teamledaren för Service. Din roll är avgörande för att de ska kunna leverera enligt våra utlovade Service Level Agreements (SLA) och kundnöjdhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
* RMA-hantering
Koordinera returer av defekta produkter från kunder till tillverkare och säkerställa en smidig process.
* Swap-hantering
Ansvara för utbyte av produkter och säkerställa att detta sker snabbt och korrekt för att minimera avbrott för våra kunder.
* Hantering av inventeringsväskor
Säkerställa att Idnets servicetekniker har rätt verktyg och reservdelar på rätt plats och i rätt mängd.
* Leveransflödesuppföljning
Övervaka leveransflödet från tillverkare till kund och identifiera eventuella flaskhalsar.
* Framtagning av statistik och rapporter
Samla in och analysera data för att utvärdera prestationen av våra serviceflöden.
* Prioritering av serviceuppdrag
Hjälpa till att prioritera serviceuppdrag utifrån kritikalitet och tillgängliga resurser.
* Fakturering av tjänster och tid
Ansvara för fakturering av service och debiterbara tjänster.


Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett öga för detaljer. Du trivs i en roll där du får hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt och har en förmåga att hålla ordning och reda även när tempot är högt. Du har erfarenhet av administrativa uppgifter, gärna från en teknisk bransch där du hanterat hårdvara såsom handdatorer, truckdatorer, skärmar, skrivare eller liknande. Du är van vid att arbeta med processer och rutiner som kräver noggrannhet och precision.

Du är en problemlösare som tar initiativ och har en naturlig fallenhet för att skapa smidiga och effektiva arbetsflöden. Att kommunicera tydligt och enkelt, både internt och externt, är en självklarhet för dig. Övriga krav:
* Svenska och engelska, i tal och skrift
* Mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att jobba i Microsoft 365

Hos Idnet kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att deras Service-team kan arbeta effektivt och leverera högsta möjliga service till deras kunder. Idnet erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att växa och utvecklas i din yrkesroll. Om du är en serviceinriktad administratör som gillar att ha en central roll i verksamheten, ser vi fram emot att höra från dig!



Varmt välkommen med din ansökan
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Markus på markus@effektiv.se

Sökord
IT, administration, koordinering, koordinator, hårdvara

AB Effektiv logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
24 september 2024 (15 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren