Hoppa till innehåll
Adecco logotyp

Konsultchef/Business Manager till Växjö och Karlskrona

Publiceringsdatum
26 april 2024
Antal tjänster
1
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Om tjänsten

Vill du arbeta hos en av världens största HR-Partners i en miljö som präglas av energi och professionalism? Är du driven, vill arbeta med försäljning och att bygga långsiktiga relationer? Vi vill välkomna en ny kollega till vårt fantastiska team och söker nu en Business Manager som brinner för att bygga värdeskapande relationer där du har kund, kandidat och konsult i fokus.

Adecco har i mer än 20 år varit en viktig del av arbetsmarknaden i Karlskrona och Växjö. Vi har genom åren samarbetat med hundratals bolag och givit tusentals människor arbete. Vår styrka är att vi är en global aktör samtidigt som vi har lokal förankring och stor kunskap om den nära marknaden.

Nu söker vi ytterligare enBusiness Manager/Konsultcheftill Adecco med placering i Karlskrona eller Växjö. Vi är ett glatt, affärsorienterat litet team som arbetar med uthyrnings- och rekryteringstjänster av till våra kunder. Vi strävar efter att ha ett nära samarbete och att kontinuerligt bygga relationer med kund, konsult och kollegor. Rollen är varierande, vilket kräver att du är lösningsfokuserad och flexibel. Som Konsultchef är du ledare med personalansvar för konsulterna som arbetar hos våra kunder.

Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager.

Ansvarsområde

Tjänsten som Business Manager innebär att bedriva försäljning av koncernens tjänster inom bemanning och rekrytering, till både stora och små företag i regionen. Stort fokus ligger på att bibehålla och utveckla befintliga kunder men också att bearbeta nya potentiella kunder. Genom engagemang och nyfikenhet skapar du god relation och kännedom om respektive kund.

Du initierar och ger förslag till förbättring, effektivisering och utveckling så att samarbetet mellan Adecco och kunden kan bli framgångsrikt, både på kort och lång sikt.

Du arbetar också med rekrytering och ledare med personalansvar för de konsulter som arbetar hos våra kunder. Då rollen och arbetsuppgifterna är varierande, krävs det att du är lösningsfokuserad och flexibel och gillar att ta ett stort eget ansvar.
Tempot är högt och vi har ett stort fokus på försäljning och relationsskapande aktiviteter.
Du rapporterar direkt till vår Regional Branch Manager.

Hos oss är vikten av samarbete högre än den individuella prestationen, vilket medför att vi vid behov hjälper varandra med olika uppgifter. Vi arbetar dagligen med våra värderingar - Passion, Collaboration, Inclusion, Courage and Customers at the heart - och vi brinner för det goda värdskapet i alla våra interna och externa situationer.

Kvalifikationer
  • Kommunikativ: du hanterar flera kontaktytor effektivt och drivs av att skapa nya kontakter och bygga relationer. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska.
  • Säljdriven: du drivs av att göra affärer och tar tillvara affärsmöjligheter på bästa sätt. Du har redan ett affärsnätverk och bra koll på näringslivet i regionen.
  • Serviceorienterad: du levererar efter kundernas, kandidaternas och konsulternas behov inom den förväntade tidsramen.
  • Strukturerad: du trivs med att arbeta i ett högt tempo med en förmåga att hantera flera uppgifter parallellt och kunna prioritera och agera.
  • Lagspelare: du värderar ett nära samarbete högt och ser dig själv som en viktig kugge i hjulet för att driva verksamheten framåt.
  • Systemvana: Det är en fördel om du är van att arbeta i olika system.
  • Erfarenhet: Det väger tungt om du har erfarenhet från bemannings-rekryteringsbranschen.
  • Övrigt: B-körkort är ett krav (Ett plus om du kan använda egen bil i tjänsten).
Om dig

Du drivs av att bygga förtroendeingivande relationer. Du är affärsmässig och innehar förmågan att fånga upp kunders önskemål och har stort fokus på att hitta lösningar samt utvecklingsområden.

Du är en god ledare och förebild som bidrar till en hög kund och konsultnöjdhet.

Du brinner för affären och leverans där du har kund, konsult och kandidat i fokus! Som person är du ansvarstagande, proaktiv, arbetar strukturerat och när det krävs så har du inga problem att ta snabba beslut.

Vi söker dig som vill ha kul på jobbet i ett litet och tight team och som mer än gärna sprider positiv energi. Vill du ha en arbetsmiljö som präglas av laganda, energi och hög professionalism så är Adecco rätt plats för dig!

Vi erbjuder

Du tillhör team i Växjö/Karlskrona vars kontor ligger i BYN i Iconhuset respektive nya Pottholmen.

Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag och rabatt på träningskort. Vi har trygga anställningsvillkor och du omfattas av försäkringar och företagshälsovård. Tjänsten är tillsvidare och vi tillämpar sex månaders provanställning. Start är enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt.

Din ansökan

Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden, senaste dag för ansökan är den 17 maj. Du ansöker via länken nedan.
Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till Regional Branch Manager Susanne Zec på susanne.zec@adecco.se eller 0736-84 77 57.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Delar av rekryteringsprocessen sker på engelska.

Välkommen med din ansökan!
Adecco logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
17 maj 2024 (11 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Om Adecco Varje dag gör vi skillnad. För företag, organisationer och individer. Vi ser dagligen våra konsulter och kandidater komma ut i jobb hos våra kunder. Det är anledningen till varför vi går till jobbet varje dag. Som en av världens största HR-leverantörer har vi individens utveckling och kundens behov i fokus, för vi vet hur viktigt det är för ett företags konkurrenskraft att ha rätt person med rätt kompetens på rätt plats.