Hoppa till innehåll
Hedin Bil logotyp

Servicesäljare/ Reservdelsspecialist

Publiceringsdatum
24 juni 2024
Område
Yrkesroll
Typ av anställning
Ansök nu
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?
Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster.

Nu söker vi en ny kollega som Servicesäljare/ Reservdelsman som ska stärka upp vårt team på anläggningen i Varberg.

Arbetsuppgifter
Som Servicesäljare kommer du att planera, leda och fördela det dagliga arbetet i verkstaden, samt säkerställa att arbetet utförs inom angivna tidsramar och med hög kvalitet, från bokning och förberedelser till mottagning av kund och fordon. Du kommer att optimera verkstadens drift och produktivitet. Dina arbetsuppgifter innefattar att välkomna verkstadens kunder både vid besök och via telefon samt att upprätta kostnadsförslag för reparationer och servicearbeten.

I denna roll fungerar du som en länk mellan verkstaden och reservdelsavdelningen, med ansvar för reservdelsförsörjningen till teknikerna och agerar som reservdelsexpert i verkstadsteamet. Du assisterar övriga Servicesäljare med prisuppgifter och lagersaldon från Generalagenterna. Du kommer även att ansvara för försäljning av reservdelar och tillbehör enligt fastställda direktiv, samt för inköp och lagerhantering av dessa produkter.

Stor vikt läggs vid kundkontakt och service, och i din roll förväntas du upprätthålla hög kvalitet och effektiv kommunikation. Du bidrar till en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt och hjälpsamhet bland kollegor.

Dina ansvarsområden
  • Följa upp att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla steg, från första kundkontakt till slutlig leverans.
  • Förklara olika åtgärdsalternativ och presentera lösningar baserade på kundens behov
  • Ansvar för försäljning, beställning och plockning av reservdelar och tillbehör
  • Säkerställa att garanti- och försäkringsskador hanteras enligt gällande regler
  • Säkerställa att tekniker och servicesäljare har tillgång till nödvändiga reservdelar
Nyckelkompetenser/förmågor:
  • Gymnasieutbildning inom fordonsteknik eller motsvarande yrkesutbildning
  • Några års erfarenhet av service- och försäljningsinriktade arbetsuppgifter, där du har visat god social förmåga och leveransförmåga gentemot kunderna
  • God dator- och telefonvana, gärna med erfarenhet av affärssystemet Kobra
  • B-körkort
  • God känsla för service och en inställning att alltid hitta de bästa lösningarna för kunderna
  • Mål- och resultatinriktad med ett högt driv
  • Erfarenhet av reservdelshantering
Varför jobba med oss

Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja - vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft.

Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se
Hedin Bil logotyp
Sök jobbet
Ansök senast
23 augusti 2024 (55 dagar kvar)
Ansök nu

Om arbetsgivaren

Hedin Bil AB är ett dotterbolag till Hedin Mobility Group som är en av Europas största privatägda mobilitetsleverantörer.

Hedin Bil är en av Sveriges största marknadsplatser för fordon och fordonstjänster med 122 anläggningar runt om i landet och ca 3000 medarbetare. Visionen är att bli branschens ledande bilföretag med de bästa produkterna och den bästa servicen.

Hela koncernen sysselsätter fler än 13000 personer och har cirka 270 anläggningar i 14 länder. Hedin Mobility Group representerar över 40 varumärken och är importör/distributör för ett antal märken på flera europeiska marknader.